Sunday, April 7, 2013

RPH MINGGU 14


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
01.04.2013 ( Isnin )
Kelas
1N
Masa
 0325 – 0435 Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
2 – Penyelesaian Konflik
Sub - Topik
Aktiviti 2E – Membantu Rakan Menyelesaikan Konflik
Aktiviti 2F – Saya Bertindak Rasional
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i.        Mengenal pasti punca dan akibat sesuatu konflik.
ii.       Membantu rakan membuat keputusan wajar dalam menyelesaikan konflik yang dihadapi.
iii.     Menerangkan akibat kegiatan negetif kepada diri, keluarga dan masyarakat.
iv.    Mengambil tindakan wajar untuk mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan negetif.
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
ABM
Buku rujukan PSK
Nilai Murni
Berfikiran positif, Yakin diri, Bertindak wajar
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat mengenal pasti punca dan akibat konflik serta mengambil tindakan wajar untuk menangani masalah / konflik tersebut.



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
01.04.2013 ( Isnin )
Kelas
2M
Masa
0435 – 0545 Petang
Bab
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
Topik
3.3  Unjuran Ortografik
3.3.1  Melukis Unjuraaan Ortografik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.     Melukis unjuran ortografik
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat lukisan masing - masing
ABM
Alat dan bahan lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan lain-lain.
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat melukis unjuran ortografik dengan baik

M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
02.04.2013 ( Selasa )
Kelas
2L / 2ABC / 2DEF
Masa
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang / 0435 – 0545 Petang
Bab
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
Topik
3.3  Unjuran Ortografik
3.3.1  Melukis Unjuraaan Ortografik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.     Melukis unjuran ortografik
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat lukisan masing - masing
ABM
Alat dan bahan lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan lain-lain.
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat melukis unjuran ortografik dengan baik


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
03.04.2013 ( Rabu )
Kelas
1A / 1H
Masa
 1250 – 0200 Petang / 0435 – 0545 Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
2 – Penyelesaian Konflik
Sub - Topik
Aktiviti 2E – Membantu Rakan Menyelesaikan Konflik
Aktiviti 2F – Saya Bertindak Rasional
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i.          Mengenal pasti punca dan akibat sesuatu konflik.
ii.        Membantu rakan membuat keputusan wajar dalam menyelesaikan konflik yang dihadapi.
iii.       Menerangkan akibat kegiatan negetif kepada diri, keluarga dan masyarakat.
iv.      Mengambil tindakan wajar untuk mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan negetif.
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
ABM
Buku rujukan PSK
Nilai Murni
Berfikiran positif, Yakin diri, Bertindak wajar
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat mengenal pasti punca dan akibat konflik serta mengambil tindakan wajar untuk menangani masalah / konflik tersebut.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
03.04.2013 ( Rabu )
Kelas
2M
Masa
0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
Topik
3.3  Unjuran Ortografik
3.3.2  Mendemensi Lukisan Unjuraaan Ortografik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.          Mendemensi Lukisan Unjuraaan Ortografik
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat lukisan masing - masing
ABM
Alat dan bahan lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan lain-lain.
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat mendimensi lukisan unjuran ortografik dengan baik


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
04.04.2013 ( Khamis )
Kelas
2DEF / 2ABC
Masa
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
Topik
3.3  Unjuran Ortografik
3.3.2  Mendemensi Lukisan Unjuraaan Ortografik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.     Mendemensi Lukisan Unjuraaan Ortografik
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat lukisan masing - masing
ABM
Alat dan bahan lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan lain-lain.
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat mendimensi lukisan unjuran ortografik dengan baik


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
05.04.2013 ( Jumaat )
Kelas
1M
Masa
 0200 – 0310 Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
2 – Penyelesaian Konflik
Sub - Topik
Aktiviti 2E – Membantu Rakan Menyelesaikan Konflik
Aktiviti 2F – Saya Bertindak Rasional
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i.          Mengenal pasti punca dan akibat sesuatu konflik.
ii.        Membantu rakan membuat keputusan wajar dalam menyelesaikan konflik yang dihadapi.
iii.       Menerangkan akibat kegiatan negetif kepada diri, keluarga dan masyarakat.
iv.      Mengambil tindakan wajar untuk mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan negetif.
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
ABM
Buku rujukan PSK
Nilai Murni
Berfikiran positif, Yakin diri, Bertindak wajar
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat mengenal pasti punca dan akibat konflik serta mengambil tindakan wajar untuk menangani masalah / konflik tersebut.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
05.04.2013 ( Jumaat )
Kelas
2L
Masa
0400 – 0510 Petang
Bab
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
Topik
3.3  Unjuran Ortografik
3.3.2  Mendemensi Lukisan Unjuraaan Ortografik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.     Mendemensi Lukisan Unjuraaan Ortografik
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat lukisan masing - masing
ABM
Alat dan bahan lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan lain-lain.
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat mendimensi lukisan unjuran ortografik dengan baik