|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
26.01.2015 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1K
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.1 Sumber dan kegunaan elektrik
3.1.1 Sumber Elektrik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
I.
Mengenal pasti sumber elektrik
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan gambarajah binaan dalaman sel
kering dan sel basah.
|
|
ABM
|
Carta binaan dalaman
sel kering dan sel basah, dinamo, sel kering, sel basah
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
26.01.2015 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3J
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
|
Topik
|
4.4 Susun Atur Alatan dan Kelengkapan
4.4.1 Faktor susun atur
4.4.2 Menyusun atur alatan dan kelengkapan di
Ruang Dapur
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menyenaraikan faktor yang perlu diambil kira semasa
menyusun atur alatan dan kelengkapan
ii. Menyusun atur alatan dan
kelengkapan di ruang dapur
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Gambar ruangan dalam
rumah.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
27.01.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
1C
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Aktiviti
|
GURU TIDAK TERLIBAT DALAM AKTIVITI P&PKERANA
MENGAMBIL CRK – Cuti Rehat Khas
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
27.01.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Aktiviti
|
GURU TIDAK TERLIBAT DALAM AKTIVITI P&PKERANA
MENGAMBIL CRK – Cuti Rehat Khas
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
28.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 Elektronik
|
|
Topik
|
2.1 Nama, Simbol, dan fungsi Komponen
Elektronik
2..1.1 Diod Pemancar Cahaya (L.E.D )
2.1.2 Perintang
2.1.3 Suis
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama, simbol, dan fungsi komponen
elektronik.
ii. Mengenal pasti jenis
perintang dan suis.
iii. Menyatakan unit asas
komponen.
iv.Membaca nilai perintang
tetap.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Gambar ruangan dalam
rumah.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
28.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1C
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.1.2 Kegunaan Elektrik
3.2 Jenis Wayar dan kerja pendawaian
3.2.1 Alatan Tangan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
I.
Mengenal pasti kegunaan elektrik
II. Mengenal pasti alatan
tangan dan fungsinya
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran, perbincangan contoh alatan
elektrik dan kegunaanya di rumah.
Menamakan alatan tangan serta kegunaannya dalam
lembaran kerja.
|
|
ABM
|
Alatan tangan
berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
28.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0400 Petang – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
|
Topik
|
4.4 Susun Atur Alatan dan Kelengkapan
4.4.1 Faktor susun atur
4.4.2 Menyusun atur alatan dan kelengkapan di
Ruang Dapur
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menyenaraikan faktor yang perlu diambil kira semasa
menyusun atur alatan dan kelengkapan
ii. Menyusun atur alatan dan
kelengkapan di ruang dapur
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Gambar ruangan dalam
rumah.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
29.01.2015 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
1K
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.1 Sumber dan kegunaan elektrik
3.1.1 Sumber Elektrik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
III. Mengenal pasti sumber
elektrik
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan gambarajah binaan dalaman sel kering
dan sel basah.
|
|
ABM
|
Carta binaan dalaman
sel kering dan sel basah, dinamo, sel kering, sel basah
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
30.01.2015 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3J / 3L
|
|
Masa
|
0235 Petang – 0345 Petang / 0435 Petang – 0545
Petang
|
|
Aktiviti
|
GURU TIDAK TERLIBAT DALAM AKTIVITI P& P
KERANA MENJALANKAN TUGAS RASMI SEBAGAI AJK PERTANDINGAN BOLA BALING MSS
SAMARAHAN DI STADIUM TERTUTUP SAMARAHAN
|