|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
10.02.2014 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3M / 3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang –
0310 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 PERNIAGAAN DAN
KEUSAHAWANAN ( Elektif )
|
|
Topik
|
2.1.2 Hak dan
Tanggungjawab Pengguna
b. Tanggungjawab Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti tanggungjawab pengguna
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran antara guru dan pelajar berkenaan
dengan tajuk yang dipelajari.
|
|
BBM
|
Buku Teks
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, Perihatin, Sedar akan hak
sebagai pengguna
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
mengenal pasti tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
11.02.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Tema
|
PENCAPAIAN KENDIRI
|
|
Unit
|
Unit 1 Kecemerlangan
Diri
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menerangkan ciri – ciri perwatakan yang terpuji
·
Mengamalkan perwatakan yang terpuji
·
Menghargai kepentingan mempunyai ciri – ciri perwatakan
yang terpuji.
|
|
Aktiviti
|
1D – Ciri – ciri Perwatakan yang Terpuji
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Bertimbangrasa, Sopan
santun, hemah tinggi, rasional
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat menerangkan ciri-ciri perwataka yang terpuji.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
11.02.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0510 Petang – 0620 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 PERNIAGAAN DAN
KEUSAHAWANAN ( Elektif )
|
|
Topik
|
2.1.2 Hak dan
Tanggungjawab Pengguna
b. Tanggungjawab Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti tanggungjawab pengguna
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran antara guru dan pelajar berkenaan
dengan tajuk yang dipelajari.
|
|
BBM
|
Buku Teks
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, Perihatin, Sedar akan hak
sebagai pengguna
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
mengenal pasti tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
12.02.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3ABC
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 PERNIAGAAN DAN
KEUSAHAWANAN ( Elektif )
|
|
Topik
|
2.1.2 Hak dan Tanggungjawab
Pengguna
b. Tanggungjawab Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti tanggungjawab pengguna
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran antara guru dan pelajar berkenaan
dengan tajuk yang dipelajari.
|
|
BBM
|
Buku Teks
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, Perihatin, Sedar akan hak
sebagai pengguna
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
mengenal pasti tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
12.02.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 PERNIAGAAN DAN
KEUSAHAWANAN ( Elektif )
|
|
Topik
|
2.1.3 Tanggungjawab Pengeluar kepada Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·
Menyatakan bentuk – bentuk penyelewangan yang sering dilakukan oleh
pengeluar.
·
Menyatakan cara membuat aduan.
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran antara guru dan pelajar berkenaan
dengan tajuk yang dipelajari.
|
|
BBM
|
Buku Teks
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, Perihatin, Sedar akan
tanggungjawab sebagai pengguna
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
mengenal pasti tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
13.02.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 PERNIAGAAN DAN
KEUSAHAWANAN ( Elektif )
|
|
Topik
|
2.1.3 Tanggungjawab Pengeluar kepada Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·
Menyatakan bentuk – bentuk penyelewangan yang sering dilakukan oleh
pengeluar.
·
Menyatakan cara membuat aduan.
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran antara guru dan pelajar berkenaan
dengan tajuk yang dipelajari.
|
|
BBM
|
Buku Teks
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, Perihatin, Sedar akan
tanggungjawab sebagai pengguna
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
mengenal pasti tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
13.02.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2C
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
PENCAPAIAN KENDIRI
|
|
Unit
|
Unit 1 Kecemerlangan
Diri
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menerangkan ciri – ciri perwatakan yang terpuji
·
Mengamalkan perwatakan yang terpuji
·
Menghargai kepentingan mempunyai ciri – ciri perwatakan
yang terpuji.
|
|
Aktiviti
|
1D – Ciri – ciri Perwatakan yang Terpuji
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Bertimbangrasa, Sopan
santun, hemah tinggi, rasional
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat menerangkan ciri-ciri perwataka yang terpuji.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
14.02.2014 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3ABC / 3M
|
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 PERNIAGAAN DAN
KEUSAHAWANAN ( Elektif )
|
|
Topik
|
2.1.3 Tanggungjawab Pengeluar kepada Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·
Menyatakan bentuk – bentuk penyelewangan yang sering dilakukan oleh
pengeluar.
·
Menyatakan cara membuat aduan.
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran antara guru dan pelajar berkenaan
dengan tajuk yang dipelajari.
|
|
BBM
|
Buku Teks
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, Perihatin, Sedar akan
tanggungjawab sebagai pengguna
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
mengenal pasti tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|