|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
18.03.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1H / 1A
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
|
Unit
|
2 – Penyelesaian Konflik
|
|
Sub
- Topik
|
Aktiviti
2C – Dilemaku
Aktiviti
2D – Pilihan Bijak
|
|
Objektif
|
Pada
akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menyatakan cara
menyelesaikan dilema yang dihadapi.
ii.
Menunjukkan keyakinan
untuk menyelesaiakn dilema.
iii.
Mengenal pasti teknik
penyelesaian konflik.
iv.
Membuat pertimbangan
secara rasional dalam penyelesaian konflik.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca
petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai
Murni
|
Berfikiran positif, Yakin diri,
Bijak membuat pilihan
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan
pelajar dapat menyatakan ara menyelesaikan dilema yang dihadapi dan mengenal
pasti teknik penyelesaian konflik yang dihadapi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
18.03.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
|
|
Topik
|
3.1 Alat Lukisan Teknik
3.1.1 Alat Lukisan Teknik
3.1.2 Bahan Lukisan Teknik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama dan cara pengunaan alatan
lukisan teknik.
ii.
Mengenal pasti bahan lukisan teknik
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, subangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat perbincangan dalam kumpulan kecil
|
|
ABM
|
Alat dan bahan
lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan
lain-lain.
|
|
Nilai
Murni
|
Saling faham – memahami, berkerjasama, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapa mengenal pasti bahan
dan alatan lukisan teknik dengan betul.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
19.03.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang
|
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
|
Unit
|
2 – Penyelesaian Konflik
|
|
Sub
- Topik
|
Aktiviti
2C – Dilemaku
Aktiviti
2D – Pilihan Bijak
|
|
Objektif
|
Pada
akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menyatakan cara
menyelesaikan dilema yang dihadapi.
ii.
Menunjukkan keyakinan
untuk menyelesaiakn dilema.
iii.
Mengenal pasti teknik
penyelesaian konflik.
iv.
Membuat pertimbangan
secara rasional dalam penyelesaian konflik.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca
petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai
Murni
|
Berfikiran positif, Yakin diri,
Bijak membuat pilihan
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan
pelajar dapat menyatakan ara menyelesaikan dilema yang dihadapi dan mengenal pasti
teknik penyelesaian konflik yang dihadapi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
19.03.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
|
|
Topik
|
3.1 Alat Lukisan Teknik
3.1.1 Alat Lukisan Teknik
3.1.2 Bahan Lukisan Teknik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama dan cara pengunaan alatan
lukisan teknik.
ii.
Mengenal pasti bahan lukisan teknik
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, subangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat perbincangan dalam kumpulan kecil
|
|
ABM
|
Alat dan bahan
lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan
lain-lain.
|
|
Nilai
Murni
|
Saling faham – memahami, berkerjasama, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapa mengenal pasti bahan
dan alatan lukisan teknik dengan betul.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
20.03.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang
|
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
|
Unit
|
2 – Penyelesaian Konflik
|
|
Sub
- Topik
|
Aktiviti
2C – Dilemaku
Aktiviti
2D – Pilihan Bijak
|
|
Objektif
|
Pada
akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menyatakan cara
menyelesaikan dilema yang dihadapi.
ii.
Menunjukkan keyakinan
untuk menyelesaiakn dilema.
iii.
Mengenal pasti teknik
penyelesaian konflik.
iv.
Membuat pertimbangan
secara rasional dalam penyelesaian konflik.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca
petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai
Murni
|
Berfikiran positif, Yakin diri,
Bijak membuat pilihan
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan
pelajar dapat menyatakan ara menyelesaikan dilema yang dihadapi dan mengenal
pasti teknik penyelesaian konflik yang dihadapi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu – Pertanian
|
|
Tarikh
|
20.03.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
|
|
Topik
|
3.1 Alat Lukisan Teknik
3.1.1 Alat Lukisan Teknik
3.1.2 Bahan Lukisan Teknik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama dan cara pengunaan alatan
lukisan teknik.
ii.
Mengenal pasti bahan lukisan teknik
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, subangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat perbincangan dalam kumpulan kecil
|
|
ABM
|
Alat dan bahan
lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan
lain-lain.
|
|
Nilai
Murni
|
Saling faham – memahami, berkerjasama, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapa mengenal pasti bahan
dan alatan lukisan teknik dengan betul.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu – Pertanian
|
|
Tarikh
|
21.03.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
|
|
Topik
|
3.2 Jenis Garisan
3.2.1 Melukis Pelbagai Garisan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti pelbagai
garisan dalam lukisan teknik.
ii.
Melukis pelbagai garisan
dalam lukisan teknik.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjuk cara guru, subangsaran
guru dan pelajar, pelajar membuat amali dalam kumpulan kecil
|
|
ABM
|
Alat dan bahan
lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan
lain-lain.
|
|
Nilai
Murni
|
Saling faham – memahami, berkerjasama, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
pelbagai garisan dalam lukisan teknik dan dapat melukis pelbagai garisan
tersebut dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu – Pertanian
|
|
Tarikh
|
22.03.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2M / 2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 LUKISAN TEKNIK
|
|
Topik
|
3.2 Jenis Garisan
3.2.1 Melukis Pelbagai Garisan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti pelbagai
garisan dalam lukisan teknik.
ii.
Melukis pelbagai garisan
dalam lukisan teknik.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjuk cara guru, subangsaran
guru dan pelajar, pelajar membuat amali dalam kumpulan kecil
|
|
ABM
|
Alat dan bahan
lukisan teknik sebenar seperti Pensel, Papan Lukisan, Jangka Lukis dan
lain-lain.
|
|
Nilai
Murni
|
Saling faham – memahami, berkerjasama, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
pelbagai garisan dalam lukisan teknik dan dapat melukis pelbagai garisan
tersebut dengan baik.
|