|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
07.04.2014 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3M / 3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang –
0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 REKA CIPTA
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalpastian Masalah
1.1.1
Mengenal Pasti Masalah
1.1.2
Menggumpul Maklumat dan Data
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti masalah
·
Menggumpul maklumat dan data
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan
dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
mengenal pasti masalah serta menggumpul maklumat dan data berkaitan masalah
yang dihadapi.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
07.04.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Tema
|
3 HIDUP BERMASYARAKAT
|
|
Unit
|
Unit 3 Menghormati
Hak Orang Lain
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Mengenal latar belakang, bakat dan kebolehan rakan
sebaya
·
Peka terhadap perbezaan individu
·
Menghormati dan menghargai kebolehan serta bakat orang
lain
|
|
Aktiviti
|
3A – Mengenali Rakan Sebaya
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Hormat-menghormati, Saling
Memahami
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal latar belakang, bakat dan kebolehan rakan sekelas.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
08.04.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0510 Petang – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 REKA CIPTA
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalpastian Masalah
1.1.1
Mengenal Pasti Masalah
1.1.2
Menggumpul Maklumat dan Data
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti masalah
·
Menggumpul maklumat dan data
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
mengenal pasti masalah serta menggumpul maklumat dan data berkaitan masalah
yang dihadapi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
09.04.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3ABC
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 REKA CIPTA
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalpastian Masalah
1.1.1
Mengenal Pasti Masalah
1.1.2
Menggumpul Maklumat dan Data
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti masalah
·
Menggumpul maklumat dan data
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
mengenal pasti masalah serta menggumpul maklumat dan data berkaitan masalah
yang dihadapi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
09.04.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 REKA CIPTA
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalpastian Masalah
1.1.3
Menganalisis Maklumat
1.1.4
Menyenaraikan Pelbagai Idea
Penyelesaian Masalah
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menganalisis maklumat
·
Menyenaraikan pelbagai idea penyelesaian masalah
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menganalisis maklumat dan menyenaraikan pelbagai idea penyelesaian masalah.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
10.04.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 REKA CIPTA
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalpastian Masalah
1.1.3
Menganalisis Maklumat
1.1.4
Menyenaraikan Pelbagai Idea
Penyelesaian Masalah
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menganalisis maklumat
·
Menyenaraikan pelbagai idea penyelesaian masalah
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menganalisis maklumat dan menyenaraikan pelbagai idea penyelesaian masalah.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
10.04.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2C
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
3 HIDUP BERMASYARAKAT
|
|
Unit
|
Unit 3 Menghormati
Hak Orang Lain
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Mengenal latar belakang, bakat dan kebolehan rakan
sebaya
·
Peka terhadap perbezaan individu
·
Menghormati dan menghargai kebolehan serta bakat orang
lain
|
|
Aktiviti
|
3A – Mengenali Rakan Sebaya
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Hormat-menghormati,
Saling Memahami
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal latar belakang, bakat dan kebolehan rakan sekelas.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
11.04.2014 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3ABC / 3M
|
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 REKA CIPTA
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalpastian Masalah
1.1.3
Menganalisis Maklumat
1.1.4
Menyenaraikan Pelbagai Idea
Penyelesaian Masalah
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menganalisis maklumat
·
Menyenaraikan pelbagai idea penyelesaian masalah
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menganalisis maklumat dan menyenaraikan pelbagai idea penyelesaian masalah.
|