|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
03.03.2014 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3M / 3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang –
0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.1 Pengguna dan Konsumerisme
2.1.2 Hak dan Tanggungjawab Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme
·
Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme dengan tepat serta dapat mengenal
pasti hak dan tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
04.03.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Tema
|
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
|
|
Unit
|
Unit 2 Perpaduan
dalam Keluarga
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menerapkan kebaikan menjalin hubungan erat antara
anggota keluarga.
·
Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
·
Menghormati dan menghargai anggota keluarga.
|
|
Aktiviti
|
2B – Keluarga Sepakat Membawa Berkat
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Perpaduan,
Hormat-menghormati, Sayang-menghargai
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat menyatakan kebaikan menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
04.03.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0510 Petang – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.1 Pengguna dan Konsumerisme
2.1.2 Hak dan Tanggungjawab Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme
·
Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme dengan tepat serta dapat mengenal
pasti hak dan tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
05.03.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3ABC
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.1 Pengguna dan Konsumerisme
2.1.2 Hak dan Tanggungjawab Pengguna
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme
·
Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang terdapat
dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan dalam
buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme dengan tepat serta dapat mengenal
pasti hak dan tanggungjawab mereka sebagai pengguna.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
05.03.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.3 Tanggungjawab Pengeluar Kepada Pengguna
a.
Bentuk-bentuk Penyekewangan oleh Pengeluar
b.
Cara-cara membuat aduan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·
Menyatakan bentuk-bentuk penyelewangan yang sering
dilakukan oleh pengeluar.
·
Menyatakan cara membuat aduan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna. Para pelajar juga dapat
menyatakan bentuk-bentuk pengelewangan dan menyatakan cara-cara membuat
aduan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
06.03.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.3 Tanggungjawab Pengeluar Kepada Pengguna
a.
Bentuk-bentuk Penyekewangan oleh Pengeluar
b.
Cara-cara membuat aduan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·
Menyatakan bentuk-bentuk penyelewangan yang sering
dilakukan oleh pengeluar.
·
Menyatakan cara membuat aduan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna. Para pelajar juga dapat
menyatakan bentuk-bentuk pengelewangan dan menyatakan cara-cara membuat
aduan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
06.03.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2C
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
|
|
Unit
|
Unit 2 Perpaduan
dalam Keluarga
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menerapkan kebaikan menjalin hubungan erat antara
anggota keluarga.
·
Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
·
Menghormati dan menghargai anggota keluarga.
|
|
Aktiviti
|
2B – Keluarga Sepakat Membawa Berkat
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Perpaduan,
Hormat-menghormati, Sayang-menghargai
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat menyatakan kebaikan menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
07.03.2014 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3ABC / 3M
|
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.3 Tanggungjawab Pengeluar Kepada Pengguna
a.
Bentuk-bentuk Penyekewangan oleh Pengeluar
b.
Cara-cara membuat aduan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·
Menyatakan bentuk-bentuk penyelewangan yang sering dilakukan
oleh pengeluar.
·
Menyatakan cara membuat aduan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna. Para pelajar juga dapat
menyatakan bentuk-bentuk pengelewangan dan menyatakan cara-cara membuat
aduan.
|