Monday, March 31, 2014

RPH M10

M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
03.03.2014 ( Isnin )
Kelas
3M / 3DEF
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang – 0310 Petang
Bab
BAB 2 ( Pertanian ) – PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
Topik
2.1 Konsumerisme
2.1.1  Pengguna dan Konsumerisme
2.1.2  Hak dan Tanggungjawab Pengguna
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·         Menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme
·         Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan dalam buku nota
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir pelajar dapat menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme dengan tepat serta dapat mengenal pasti hak dan tanggungjawab mereka sebagai pengguna.




M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
04.03.2014 ( Selasa )
Kelas
2L
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
Tema
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
Unit
Unit 2 Perpaduan dalam Keluarga
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat ;
·      Menerapkan kebaikan menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
·      Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
·      Menghormati dan menghargai anggota keluarga.
Aktiviti
2B – Keluarga Sepakat Membawa Berkat
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
Nilai Murni
Perpaduan, Hormat-menghormati, Sayang-menghargai
Refleksi
Para pelajar menunjukkan semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar dapat menyatakan kebaikan menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.







M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
04.03.2014 ( Selasa )
Kelas
3L
Masa
0510 Petang – 0620 Petang
Bab
BAB 2 ( Pertanian ) – PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
Topik
2.1 Konsumerisme
2.1.1  Pengguna dan Konsumerisme
2.1.2  Hak dan Tanggungjawab Pengguna
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·         Menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme
·         Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan dalam buku nota
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir pelajar dapat menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme dengan tepat serta dapat mengenal pasti hak dan tanggungjawab mereka sebagai pengguna.





M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
05.03.2014 ( Rabu )
Kelas
3ABC 
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
Bab
BAB 2 ( Pertanian ) – PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
Topik
2.1 Konsumerisme
2.1.1  Pengguna dan Konsumerisme
2.1.2  Hak dan Tanggungjawab Pengguna
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·         Menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme
·         Mengenal pasti hak dan tanggungjawab pengguna
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan dalam buku nota
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir pelajar dapat menyatakan maksud pengguna dan konsumerisme dengan tepat serta dapat mengenal pasti hak dan tanggungjawab mereka sebagai pengguna.








M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
05.03.2014 ( Rabu )
Kelas
3L
Masa
0435 Petang – 0545 Petang
Bab
BAB 2 ( Pertanian ) – PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
Topik
2.1 Konsumerisme
2.1.3  Tanggungjawab Pengeluar Kepada Pengguna
         a.  Bentuk-bentuk Penyekewangan oleh Pengeluar
         b.  Cara-cara membuat aduan
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·         Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·         Menyatakan bentuk-bentuk penyelewangan yang sering dilakukan oleh pengeluar.
·         Menyatakan cara membuat aduan.
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan dalam buku nota
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir pelajar dapat menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna. Para pelajar juga dapat menyatakan bentuk-bentuk pengelewangan dan menyatakan cara-cara membuat aduan.




M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
06.03.2014 ( Khamis )
Kelas
3DEF
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
Bab
BAB 2 ( Pertanian ) – PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
Topik
2.1 Konsumerisme
2.1.3  Tanggungjawab Pengeluar Kepada Pengguna
         a.  Bentuk-bentuk Penyekewangan oleh Pengeluar
         b.  Cara-cara membuat aduan
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·         Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·         Menyatakan bentuk-bentuk penyelewangan yang sering dilakukan oleh pengeluar.
·         Menyatakan cara membuat aduan.
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan dalam buku nota
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir pelajar dapat menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna. Para pelajar juga dapat menyatakan bentuk-bentuk pengelewangan dan menyatakan cara-cara membuat aduan.



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
06.03.2014 ( Khamis )
Kelas
2C
Masa
0200 – 0310 Petang
Tema
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
Unit
Unit 2 Perpaduan dalam Keluarga
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat ;
·      Menerapkan kebaikan menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
·      Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.
·      Menghormati dan menghargai anggota keluarga.
Aktiviti
2B – Keluarga Sepakat Membawa Berkat
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
Nilai Murni
Perpaduan, Hormat-menghormati, Sayang-menghargai
Refleksi
Para pelajar menunjukkan semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar dapat menyatakan kebaikan menjalin hubungan erat antara anggota keluarga.



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
07.03.2014 ( Jumaat )
Kelas
3ABC / 3M
Masa
0200 – 0310  Petang  /  0510 – 0620 Petang
Bab
BAB 2 ( Pertanian ) – PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
Topik
2.1 Konsumerisme
2.1.3  Tanggungjawab Pengeluar Kepada Pengguna
         a.  Bentuk-bentuk Penyekewangan oleh Pengeluar
         b.  Cara-cara membuat aduan
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·         Menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna.
·         Menyatakan bentuk-bentuk penyelewangan yang sering dilakukan oleh pengeluar.
·         Menyatakan cara membuat aduan.
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat catatan dalam buku nota
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir pelajar dapat menyatakan tanggungjawab pengeluar kepada pengguna. Para pelajar juga dapat menyatakan bentuk-bentuk pengelewangan dan menyatakan cara-cara membuat aduan.