|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
15.04.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
0325 –
0435 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3B – Kemesraan Terjalin Keluarga
Bahagia
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menyatakan kepentingan menjalin hubungan yang
mesra dan akrab semasa anggota keluarga.
ii.
Berkomunikasi secara sopan dengan anggota
keluarga.
iii.
Menyanyi anggota keluarga.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Kasih sayang, Hormat – menghormati, Kerjasama
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menyatakan kepentingan
menjalin hubungan yang mesra dan akrab sesama anggota keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
15.04.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 ( Pertanian ) – HAIWAN KESAYANGAN
|
|
Topik
|
1.4 Penjagaan
1.4.1 Keperluan Asas Penjagaan Haiwan Kesayangan
1.4.2 Jenis Makanan Haiwan Kesayangan
1.4.3 Aktiviti Penjagaan Haiwan Kesayangan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti keperluan asas penjagaan haiwan
kesayangan.
ii.
Mengenal pasti jenis makanan haiwan kesayangan.
iii.
Mengenal pasti aktiviti penjagaan haiwan
kesayangan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Makanan sebenar
haiwan kesayangan
|
|
Nilai Murni
|
Kasih sayang, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
keperluan asas penjagaan haiwan kesayangan, mengenal pasti jenis makanan
haiwan kesayangan dan mengenal pasti aktiviti penjagaan haiwan kesayangan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
16.04.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang / 0435 –
0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 ( Pertanian ) – HAIWAN KESAYANGAN
|
|
Topik
|
1.4 Penjagaan
1.4.1 Keperluan Asas Penjagaan Haiwan Kesayangan
1.4.2 Jenis Makanan Haiwan Kesayangan
1.4.3 Aktiviti Penjagaan Haiwan Kesayangan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti keperluan asas penjagaan haiwan
kesayangan.
ii.
Mengenal pasti jenis makanan haiwan kesayangan.
iii.
Mengenal pasti aktiviti penjagaan haiwan kesayangan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Makanan sebenar
haiwan kesayangan
|
|
Nilai Murni
|
Kasih sayang, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
keperluan asas penjagaan haiwan kesayangan, mengenal pasti jenis makanan
haiwan kesayangan dan mengenal pasti aktiviti penjagaan haiwan kesayangan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
17.04.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1A / 1H
|
|
Masa
|
1250 –
0200 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3B – Kemesraan Terjalin Keluarga
Bahagia
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menyatakan kepentingan menjalin hubungan yang
mesra dan akrab semasa anggota keluarga.
ii.
Berkomunikasi secara sopan dengan anggota
keluarga.
iii.
Menyanyi anggota keluarga.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Kasih sayang, Hormat – menghormati, Kerjasama
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menyatakan kepentingan
menjalin hubungan yang mesra dan akrab sesama anggota keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
17.04.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 ( Pertanian ) – HAIWAN KESAYANGAN
|
|
Topik
|
1.4 Penjagaan
1.4.1 Keperluan Asas Penjagaan Haiwan Kesayangan
1.4.2 Jenis Makanan Haiwan Kesayangan
1.4.3 Aktiviti Penjagaan Haiwan Kesayangan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti keperluan asas penjagaan haiwan
kesayangan.
ii.
Mengenal pasti jenis makanan haiwan kesayangan.
iii.
Mengenal pasti aktiviti penjagaan haiwan
kesayangan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Makanan sebenar
haiwan kesayangan
|
|
Nilai Murni
|
Kasih sayang, perihatin
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
keperluan asas penjagaan haiwan kesayangan, mengenal pasti jenis makanan
haiwan kesayangan dan mengenal pasti aktiviti penjagaan haiwan kesayangan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
18.04.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 ( Pertanian ) – HAIWAN KESAYANGAN
|
|
Topik
|
1.4.4 Simptom Haiwan Kesayangan yang Berpenyakit
1.4.5 Menyenaraikan Penyakit Biasa pada
Haiwan
Kesayangan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti simptom haiwan kesayangan yang
berpenyakit.
ii.
Menyenaraikan penyakit biasa pada haiwan
kesayangan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Gambar haiwan
kesayangan yang berpenyakit, Haiwan kesayangan sebenar
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Kasih – sayang
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
simptom haiwan kesayangan yang berpenyakit dan menyenaraikan penyakit biasa
pada haiwan kesayangan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
19.04.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 –
0310 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3B – Kemesraan Terjalin Keluarga
Bahagia
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menyatakan kepentingan menjalin hubungan yang
mesra dan akrab semasa anggota keluarga.
ii.
Berkomunikasi secara sopan dengan anggota
keluarga.
iii.
Menyanyi anggota keluarga.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Kasih sayang, Hormat – menghormati, Kerjasama
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menyatakan kepentingan
menjalin hubungan yang mesra dan akrab sesama anggota keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
19.04.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 ( Pertanian ) – HAIWAN KESAYANGAN
|
|
Topik
|
1.4.4 Simptom Haiwan Kesayangan yang Berpenyakit
1.4.5 Menyenaraikan Penyakit Biasa pada
Haiwan
Kesayangan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti simptom haiwan kesayangan yang
berpenyakit.
ii.
Menyenaraikan penyakit biasa pada haiwan
kesayangan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Gambar haiwan
kesayangan yang berpenyakit, Haiwan kesayangan sebenar
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Kasih – sayang
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
simptom haiwan kesayangan yang berpenyakit dan menyenaraikan penyakit biasa
pada haiwan kesayangan.
|