M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
02.09.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6D – Sang Kancil Menjadi Hakim
6E – Mari Bercerita
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyenaraikan pengajaran dalam cerita
rakyat.
ii.
Menceritakan dan menghargai pengajaran dalam
cerita rakyat.
iii.
Berbangga dengan cerita rakyat pelbagai
kaum.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalam kumpulan kecil. Pelajar menceritakan sebuah cerita rakyat
Malaysia hasil daripada perbincangan kumpulan masing – masing.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
ABM / BBM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
02.09.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
2M
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3
Penghasilan Projek
2.3.1 Alatan Tangan
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan.
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan
setiap alat tangan, menerangkan fungsinya dan menunjukkan cara pengunaan
setiap alatan tangan dengan cara yang betul. Pelajar membuat catatan dalam
buku nota.
|
ABM
|
Pelayar
muncung tirus, pelayar kacip, penjalur wayar, Alat pemateri elektrik,
penyedut pateri dan Set pemutar skru.
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati, Perihatin
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
03.09.2013 ( Selasa )
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang /
0435 – 0545 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3
Penghasilan Projek
2.3.1 Alatan Tangan
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan.
|
Aktiviti
|
Guru
menunjukkan setiap alat tangan, menerangkan fungsinya dan menunjukkan cara
pengunaan setiap alatan tangan dengan cara yang betul. Pelajar membuat
catatan dalam buku nota.
|
ABM
|
Pelayar
muncung tirus, pelayar kacip, penjalur wayar, Alat pemateri elektrik,
penyedut pateri dan Set pemutar skru.
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati, Perihatin
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
04.09.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
1A / 1H
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0435 – 0545
Petang
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6D – Sang Kancil Menjadi Hakim
6E – Mari Bercerita
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyenaraikan pengajaran dalam cerita
rakyat.
ii.
Menceritakan dan menghargai pengajaran dalam
cerita rakyat.
iii.
Berbangga dengan cerita rakyat pelbagai
kaum.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalam kumpulan kecil. Pelajar menceritakan sebuah cerita rakyat
Malaysia hasil daripada perbincangan kumpulan masing – masing.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
ABM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
04.09.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
2M
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
c). Aktiviti Pematerian
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat memateri wayar dan komponen pada bod litar.
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar.
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek yang dihasilkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
05.09.2013 ( Khamis )
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3.2
Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
c). Aktiviti Pematerian
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat memateri wayar dan komponen pada bod litar.
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar.
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek yang dihasilkan.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
06.09.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
1M
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6D – Sang Kancil Menjadi Hakim
6E – Mari Bercerita
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyenaraikan pengajaran dalam cerita
rakyat.
ii.
Menceritakan dan menghargai pengajaran dalam
cerita rakyat.
iii.
Berbangga dengan cerita rakyat pelbagai
kaum.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalam kumpulan kecil. Pelajar menceritakan sebuah cerita rakyat
Malaysia hasil daripada perbincangan kumpulan masing – masing.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
ABM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
06.09.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3.2
Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
c). Aktiviti Pematerian
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat memateri wayar dan komponen pada bod litar.
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar.
|
ABM
|
Lukisan skematik,
bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek yang dihasilkan.
|