M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
17.06.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
0325 –
0435 Petang
|
Tema
|
3 – Hidup Bermasyarakat
|
Unit
|
4 – Bangga Terhadap Sekolah
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 4A – INILAH SEKOLAH SAYA
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menerangkan sejarah dan hala tuju sekolah
ii.
Melaksanakan tanggungjawab sebagai murid
iii.
Menunjukkan sikap setia terhadap sekolah
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
ABM
|
Majalah sekolah dan buku-buku berkaitan dengan sekolah.
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, bangga akan sekolah, berdisiplin
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat menerangkan maklumat ringkas berkaitan dengan sejarah
sekolah, melaksanakan tanggunjawab sebagai murid dan menunjukkan sikap setia
terhadap sekolah.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
17.06.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
2M
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ( Pertanian ) – TERNAKAN IKAN AIR TAWAR
|
Topik
|
2.2 Sistem Penternakan
2.2.1 Memilih Sistem Ternakan Ikan Air Tawar
A ). Kolam Tanah
B
). Kolam Konkrit / Tangki
Simen
C ). Tangki Gentian Kaca ( Fibreglass )
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis sistem penternakan ikan air
tawar berkenaan.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, soal jawab guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan bidang
yang dipelajari.
|
ABM
|
Majalah dan jurnal
berkaitan penternakan ikan air tawar.
Gambar berkaitan
sistem penternakan ikan air tawar.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, berfikiran positif dan rasional
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
sistem penternakan ikan air tawar yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
18.06.2013 ( Selasa )
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang / 0435 –
0545 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ( Pertanian ) – TERNAKAN IKAN AIR TAWAR
|
Topik
|
2.2 Sistem Penternakan
2.2.1 Memilih Sistem Ternakan Ikan Air
Tawar
A ). Kolam Tanah
B
). Kolam Konkrit / Tangki
Simen
C ). Tangki Gentian Kaca ( Fibreglass )
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis sistem penternakan ikan air
tawar berkenaan.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, soal jawab guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan bidang
yang dipelajari.
|
ABM
|
Majalah dan jurnal
berkaitan penternakan ikan air tawar.
Gambar berkaitan
sistem penternakan ikan air tawar.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, berfikiran positif dan rasional
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
sistem penternakan ikan air tawar yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
19.06.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
1A / 1H
|
Masa
|
1250 –
0200 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
Tema
|
3 – Hidup Bermasyarakat
|
Unit
|
4 – Bangga Terhadap Sekolah
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 4A – INILAH SEKOLAH SAYA
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menerangkan sejarah dan hala tuju sekolah
ii.
Melaksanakan tanggungjawab sebagai murid
iii.
Menunjukkan sikap setia terhadap sekolah
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
ABM
|
Majalah sekolah dan buku-buku berkaitan dengan sekolah.
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, bangga akan sekolah, berdisiplin
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat menerangkan maklumat ringkas berkaitan dengan sejarah
sekolah, melaksanakan tanggunjawab sebagai murid dan menunjukkan sikap setia
terhadap sekolah.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
19.06.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
2M
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ( Pertanian ) – TERNAKAN IKAN AIR TAWAR
|
Topik
|
2.2.1 Memilih Sistem Ternakan Ikan Air
Tawar
D ). Sangkar Terapung
E
). Kandang ( Pens )
F ). Bekas Lombong
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis sistem penternakan ikan air
tawar berkenaan.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, soal jawab guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan bidang
yang dipelajari.
|
ABM
|
Majalah dan jurnal
berkaitan penternakan ikan air tawar.
Gambar berkaitan
sistem penternakan ikan air tawar.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, berfikiran positif dan rasional
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
sistem penternakan ikan air tawar yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
20.06.2013 ( Khamis )
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ( Pertanian ) – TERNAKAN IKAN AIR TAWAR
|
Topik
|
2.2.1 Memilih Sistem Ternakan Ikan Air
Tawar
D ). Sangkar Terapung
E
). Kandang ( Pens )
F ). Bekas Lombong
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis sistem penternakan ikan air
tawar berkenaan.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, soal jawab guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan bidang
yang dipelajari.
|
ABM
|
Majalah dan jurnal
berkaitan penternakan ikan air tawar.
Gambar berkaitan
sistem penternakan ikan air tawar.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, berfikiran positif dan rasional
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
sistem penternakan ikan air tawar yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
21.06.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
1M
|
Masa
|
0200 –
0310 Petang
|
Tema
|
3 – Hidup Bermasyarakat
|
Unit
|
4 – Bangga Terhadap Sekolah
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 4A – INILAH SEKOLAH SAYA
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menerangkan sejarah dan hala tuju sekolah
ii.
Melaksanakan tanggungjawab sebagai murid
iii.
Menunjukkan sikap setia terhadap sekolah
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
ABM
|
Majalah sekolah dan buku-buku berkaitan dengan sekolah.
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab, bangga akan sekolah, berdisiplin
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat menerangkan maklumat ringkas berkaitan dengan sejarah
sekolah, melaksanakan tanggunjawab sebagai murid dan menunjukkan sikap setia
terhadap sekolah.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
21.06.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ( Pertanian ) – TERNAKAN IKAN AIR TAWAR
|
Topik
|
2.2.1 Memilih Sistem Ternakan Ikan Air
Tawar
D ). Sangkar Terapung
E
). Kandang ( Pens )
F ). Bekas Lombong
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis sistem penternakan ikan air
tawar berkenaan.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, soal jawab guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan bidang yang
dipelajari.
|
ABM
|
Majalah dan jurnal
berkaitan penternakan ikan air tawar.
Gambar berkaitan
sistem penternakan ikan air tawar.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, berfikiran positif dan rasional
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
sistem penternakan ikan air tawar yang dipelajari.
|