|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
08.07.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Tema
|
3 – Hidup Bermasyarakat
|
|
Unit
|
4 – Bangga Terhadap Sekolah
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 4C – Budaya Sekolah
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti budaya sekolah sendiri.
ii.
Menyumbangkan tenaga ke arah pengayaan
budaya sekolah.
iii.
Berbangga dan menghargai budaya sekolah.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan
dalam buku teks,soal jawab guru dan pelajar, pelajar menjawab ujian PBS
berkaitan.
|
|
ABM / BBM
|
Ingatan
semasa pelajar
|
|
Nilai Murni
|
Berdisiplin,
bekerjasama, bangga akan sekolah
|
|
Refleksi
|
Hampir
semua pelajar dapat mengenal pasti budaya sekolah dan berbangga serta
menghargai budaya sekolah.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
08.07.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 REKA BENTUK DAN PENGHASILAN PROJEK
|
|
Topik
|
1.4
Proses Reka Bentuk
1.4.2
Pembinaan Projek
i. Proses Mengukur
ii. Proses Menanda
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menjalankan aktiviti mengukur dan menanda bahan projek
|
|
Aktiviti
|
Guru
menunjukkan cara mengukur dan menanda bahan projek.
Murid
akan membuat aktiviti mengukur dan menanda bahan projek mengikut saiz yang
ditetapkan berdasarkan lukisan projek.
Guru
mengawasi dan member panduan kepada murid.
|
|
ABM
|
Kayu,
pita pengukur, pembaris besi, pensel 2B.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, sistematik, berkerjasama
|
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjalankan aktiviti
mengukur dan menanda mengikut kaedah yang betul.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
09.07.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang /
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 REKA BENTUK DAN PENGHASILAN PROJEK
|
|
Topik
|
1.4
Proses Reka Bentuk
1.4.2
Pembinaan Projek
i. Proses Mengukur
ii. Proses Menanda
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menjalankan aktiviti mengukur dan menanda bahan projek
|
|
Aktiviti
|
Guru
menunjukkan cara mengukur dan menanda bahan projek.
Murid
akan membuat aktiviti mengukur dan menanda bahan projek mengikut saiz yang
ditetapkan berdasarkan lukisan projek.
Guru
mengawasi dan member panduan kepada murid.
|
|
ABM
|
Kayu,
pita pengukur, pembaris besi, pensel 2B.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, sistematik, berkerjasama
|
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjalankan aktiviti
mengukur dan menanda mengikut kaedah yang betul.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
10.07.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1A / 1H
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0435 – 0545
Petang
|
|
Tema
|
3 – Hidup Bermasyarakat
|
|
Unit
|
4 – Bangga Terhadap Sekolah
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 4C – Budaya Sekolah
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti budaya sekolah sendiri.
ii.
Menyumbangkan tenaga ke arah pengayaan
budaya sekolah.
iii.
Berbangga dan menghargai budaya sekolah.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan
dalam buku teks,soal jawab guru dan pelajar, pelajar menjawab ujian PBS
berkaitan.
|
|
ABM
|
Ingatan
semasa pelajar
|
|
Nilai Murni
|
Berdisiplin,
bekerjasama, bangga akan sekolah
|
|
Refleksi
|
Hampir
semua pelajar dapat mengenal pasti budaya sekolah dan berbangga serta
menghargai budaya sekolah.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
10.07.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 REKA BENTUK DAN PENGHASILAN PROJEK
|
|
Topik
|
1.4
Proses Reka Bentuk
1.4.2
Pembinaan Projek
iii. Proses Memotong
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i. Menjalankan
aktiviti memotong bahan projek
|
|
Aktiviti
|
Guru
menunjukkan cara memotong bahan projek.
Murid
akan membuat aktiviti memotong bahan projek mengikut saiz yang ditetapkan
berdasarkan lukisan projek.
Guru
mengawasi dan member panduan kepada murid.
|
|
ABM
|
Gergaji
kayu, Gergaji Putting, Gergaji Lengkung Halus, Mesin Gergaji Jig
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, sistematik, berkerjasama
|
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjalankan aktiviti
memotong bahan projek mengikut kaedah yang betul.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
11.07.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 REKA BENTUK DAN PENGHASILAN PROJEK
|
|
Topik
|
1.4
Proses Reka Bentuk
1.4.2
Pembinaan Projek
iii. Proses Memotong
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menjalankan aktiviti memotong bahan projek
|
|
Aktiviti
|
Guru
menunjukkan cara memotong bahan projek.
Murid
akan membuat aktiviti memotong bahan projek mengikut saiz yang ditetapkan
berdasarkan lukisan projek.
Guru
mengawasi dan member panduan kepada murid.
|
|
ABM
|
Gergaji
kayu, Gergaji Putting, Gergaji Lengkung Halus, Mesin Gergaji Jig
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, sistematik, berkerjasama
|
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjalankan aktiviti
memotong bahan projek mengikut kaedah yang betul.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
12.07.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
3 – Hidup Bermasyarakat
|
|
Unit
|
4 – Bangga Terhadap Sekolah
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 4C – Budaya Sekolah
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti budaya sekolah sendiri.
ii.
Menyumbangkan tenaga ke arah pengayaan
budaya sekolah.
iii.
Berbangga dan menghargai budaya sekolah.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan
dalam buku teks,soal jawab guru dan pelajar, pelajar menjawab ujian PBS
berkaitan.
|
|
ABM
|
Ingatan
semasa pelajar
|
|
Nilai Murni
|
Berdisiplin,
bekerjasama, bangga akan sekolah
|
|
Refleksi
|
Hampir
semua pelajar dapat mengenal pasti budaya sekolah dan berbangga serta
menghargai budaya sekolah.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
12.07.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 1 REKA BENTUK DAN PENGHASILAN PROJEK
|
|
Topik
|
1.4
Proses Reka Bentuk
1.4.2
Pembinaan Projek
iii. Proses Memotong
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menjalankan aktiviti memotong bahan projek
|
|
Aktiviti
|
Guru
menunjukkan cara memotong bahan projek.
Murid
akan membuat aktiviti memotong bahan projek mengikut saiz yang ditetapkan
berdasarkan lukisan projek.
Guru
mengawasi dan member panduan kepada murid.
|
|
ABM
|
Gergaji
kayu, Gergaji Putting, Gergaji Lengkung Halus, Mesin Gergaji Jig
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, sistematik, berkerjasama
|
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjalankan aktiviti
memotong bahan projek mengikut kaedah yang betul.
|
No comments:
Post a Comment