Monday, March 31, 2014

RPH M8

M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
17.02.2014 ( Isnin )
Kelas
3M / 3DEF
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang – 0310 Petang
Bab
Bab 3 ELEKTRONIK
Topik
3.2  Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1  Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan Bergambar
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·      Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
BBM
Buku Teks, kertas A4
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir semua pelajar tidak dapat menterjemah lukisan skematik kepadaLukisan berganbar pada percubaan yang pertama.




M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
18.02.2014 ( Selasa )
Kelas
2L
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
Tema
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
Unit
Unit 2 Perpaduan dalam Keluarga
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat ;
·      Menjelaskan cara – cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
·      Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
·      Menghargai perpaduan dalam keluarga
Aktiviti
Pengenalan – Pelajar membaca dan menghayati petikan dalam buku teks.
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
Nilai Murni
Kerjasama, Hormat-menghormati, Sayang-menyayangi
Refleksi
Para pelajar menunjukkan semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar dapat menjelaskan cara mencapai perpaduan dalam keluarga.







M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
18.02.2014 ( Selasa )
Kelas
3L
Masa
0510 Petang – 0620 Petang
Bab
Bab 3 ELEKTRONIK
Topik
3.2  Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1  Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan Bergambar
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·      Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
BBM
Buku Teks, kertas A4
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir semua pelajar tidak dapat menterjemah lukisan skematik kepadaLukisan berganbar pada percubaan yang pertama.





M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
19.02.2014 ( Rabu )
Kelas
3ABC 
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
Bab
Bab 3 ELEKTRONIK
Topik
3.2  Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1  Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan Bergambar
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·      Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
BBM
Buku Teks, kertas A4
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Hampir semua pelajar tidak dapat menterjemah lukisan skematik kepadaLukisan berganbar pada percubaan yang pertama.








M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
19.02.2014 ( Rabu )
Kelas
3L
Masa
0435 Petang – 0545 Petang
Bab
Bab 3 ELEKTRONIK
Topik
3.2  Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1  Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan Bergambar
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·      Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
( sambungan hari Selasa 18 / 02 )
BBM
Buku Teks, kertas A4
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Kebanyakan pelajar dapat menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.




M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
20.02.2014 ( Khamis )
Kelas
3DEF
Masa
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
Bab
Bab 3 ELEKTRONIK
Topik
3.2  Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1  Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan Bergambar
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·      Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
( sambungan hari Isnin 17 / 02 )
BBM
Buku Teks, kertas A4
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Kebanyakan pelajar dapat menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
20.02.2014 ( Khamis )
Kelas
2C
Masa
0200 – 0310 Petang
Tema
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
Unit
Unit 2 Perpaduan dalam Keluarga
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat ;
·      Menjelaskan cara – cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
·      Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
·      Menghargai perpaduan dalam keluarga
Aktiviti
Pengenalan – Pelajar membaca dan menghayati petikan dalam buku teks.
BBM
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
Nilai Murni
Kerjasama, Hormat-menghormati, Sayang-menyayangi
Refleksi
Para pelajar menunjukkan semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar dapat menjelaskan cara mencapai perpaduan dalam keluarga.



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
21.02.2014 ( Jumaat )
Kelas
3ABC / 3M
Masa
0200 – 0310  Petang  /  0510 – 0620 Petang
Bab
Bab 3 ELEKTRONIK
Topik
3.2  Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1  Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan Bergambar
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
·      Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
Aktiviti
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
( sambungan hari Rabu 19/02 dan Isnin 17 / 02 )
BBM
Buku Teks, kertas A4
Nilai Murni
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Kebanyakan pelajar dapat menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.






No comments:

Post a Comment