M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
17.02.2014 ( Isnin )
|
Kelas
|
3M / 3DEF
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang –
0310 Petang
|
Bab
|
Bab 3 ELEKTRONIK
|
Topik
|
3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1 Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan
Bergambar
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat
latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
|
BBM
|
Buku Teks, kertas A4
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
tidak dapat menterjemah lukisan skematik kepadaLukisan berganbar pada
percubaan yang pertama.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
18.02.2014 ( Selasa )
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
Tema
|
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
|
Unit
|
Unit 2 Perpaduan
dalam Keluarga
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menjelaskan cara – cara untuk mencapai perpaduan dalam
keluarga
·
Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
·
Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
Aktiviti
|
Pengenalan – Pelajar membaca dan menghayati
petikan dalam buku teks.
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
Nilai Murni
|
Kerjasama,
Hormat-menghormati, Sayang-menyayangi
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat menjelaskan cara mencapai perpaduan dalam keluarga.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
18.02.2014 ( Selasa )
|
Kelas
|
3L
|
Masa
|
0510 Petang – 0620 Petang
|
Bab
|
Bab 3 ELEKTRONIK
|
Topik
|
3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1 Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan
Bergambar
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat
latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
|
BBM
|
Buku Teks, kertas A4
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
tidak dapat menterjemah lukisan skematik kepadaLukisan berganbar pada
percubaan yang pertama.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
19.02.2014 ( Rabu )
|
Kelas
|
3ABC
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
Bab
|
Bab 3 ELEKTRONIK
|
Topik
|
3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1 Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan
Bergambar
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p
ini, pelajar dapat ;
·
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat
latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
|
BBM
|
Buku Teks, kertas A4
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
tidak dapat menterjemah lukisan skematik kepadaLukisan berganbar pada
percubaan yang pertama.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
19.02.2014 ( Rabu )
|
Kelas
|
3L
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
Bab
|
Bab 3 ELEKTRONIK
|
Topik
|
3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1 Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan
Bergambar
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat
latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
( sambungan hari Selasa
18 / 02 )
|
BBM
|
Buku Teks, kertas A4
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Kebanyakan pelajar dapat
menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
20.02.2014 ( Khamis )
|
Kelas
|
3DEF
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
Bab
|
Bab 3 ELEKTRONIK
|
Topik
|
3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1 Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan
Bergambar
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat
latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
( sambungan hari Isnin
17 / 02 )
|
BBM
|
Buku Teks, kertas A4
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Kebanyakan pelajar dapat
menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
20.02.2014 ( Khamis )
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
Tema
|
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
|
Unit
|
Unit 2 Perpaduan
dalam Keluarga
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menjelaskan cara – cara untuk mencapai perpaduan dalam
keluarga
·
Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
·
Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
Aktiviti
|
Pengenalan – Pelajar membaca dan menghayati
petikan dalam buku teks.
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
Nilai Murni
|
Kerjasama,
Hormat-menghormati, Sayang-menyayangi
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat menjelaskan cara mencapai perpaduan dalam keluarga.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
21.02.2014 ( Jumaat )
|
Kelas
|
3ABC / 3M
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang / 0510 – 0620 Petang
|
Bab
|
Bab 3 ELEKTRONIK
|
Topik
|
3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
3.2.1 Menterjemah Lukisan Skematik kepada Lukisan
Bergambar
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar
|
Aktiviti
|
Penerangan dan tunjukcara guru, pelajar membuat
latihan di muka surat 50 secara berkumpulan.
( sambungan hari Rabu
19/02 dan Isnin 17 / 02 )
|
BBM
|
Buku Teks, kertas A4
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik, Kerjasama
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Kebanyakan pelajar dapat
menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.
|
No comments:
Post a Comment