|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
12.01.2015 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
Bab 5
TANAMAN HIASAN
|
|
Topik
|
5.1 Pemasuan Semula
5.1.1 Memasu Semula
5.1.2 Memilih Pasu
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti tujuan memasu semula
ii.
Mengenal pasti ciri – ciri tanaman hiasan yang perlu
pemasuan semula
iii.
Memilih pasu atau bekas yang sesuai untuk pemasuan
semula
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca petikan dalam buku teks.
Penerangan dan sumbangsaran antara guru dan pelajar.
Sumbang saran tujuan memasu semula tanaman hiasan.
|
|
ABM
|
Tanaman dalam pasu (
sedia ada ), Pasu sebenar
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Perihatin
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti tujuan
memasu semula dan mengenal pasti ciri-ciri tanaman hiasan yang perlu pemasuan
semula.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
13.01.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
3J
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
|
Topik
|
4.1 Ruang Tempat
Kediaman
4.1.1 Pengertian Tempat Kediaman
4.1.2 Jenis Ruang Tempat Kediaman
4.1.3 Fungsi Ruang
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menerangkan pengertian tempat kediaman
ii.
Menyenaraikan jenis ruang tempat kediaman
iii.
Mengenal pasti fungsi ruang
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Sumbangsaran guru dan pelajar berkenaan fungsi
ruang kediaman.
|
|
ABM
|
Gambarajah Pelan
lantai ruang tempat kediaman
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
13.01.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
1C / 1K
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang / 0510 Petang – 0620
Petang
|
|
Aktiviti
|
Pelajar berada di Dewan Sri Sadong untuk
mengikuti sesi Orientasi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
14.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1C
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Aktiviti
|
Pelajar
berada di Dewan Sri Sadong untuk mengikuti sesi Orientasi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
14.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0400 Petang – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
|
Topik
|
4.1 Ruang Tempat
Kediaman
4.1.1 Pengertian Tempat Kediaman
4.1.2 Jenis Ruang Tempat Kediaman
4.1.3 Fungsi Ruang
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menerangkan pengertian tempat kediaman
ii.
Menyenaraikan jenis ruang tempat kediaman
iii.
Mengenal pasti fungsi ruang
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Sumbangsaran guru dan pelajar berkenaan fungsi
ruang kediaman.
|
|
ABM
|
Gambarajah Pelan
lantai ruang tempat kediaman
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
15.01.2015 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
1K
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Aktiviti
|
Pelajar
berada di Dewan Sri Sadong untuk mengikuti sesi Orientasi.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
15.01.2015 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
0325 Petang – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 5
TANAMAN HIASAN
|
|
Topik
|
5. 1.3 Menyediakan Medium Memasu
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menyediakan medium memasu
|
|
Aktiviti
|
Guru mengadakan demontrasi menyediakan medium
memasu.
Pelajarkan melakukan amali menyediakan medium
memasu.
|
|
ABM
|
Tanah loam, pasir
sungai dan baja tahi ayam.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Perihatin
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar terlibat
dengan aktif semasa tugasan amali
berlangsung.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
16.01.2015 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3J / 3L
|
|
Masa
|
0235 Petang – 0345 Petang / 0435 Petang – 0545
Petang
|
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
|
Topik
|
4.2 Keselesaan Tempat Kediaman
4.2.1 Faktor Keselesaan Tempat Kediaman
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti faktor keselesaan tempat kediaman.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Gambar ruangan dalam
rumah.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
No comments:
Post a Comment