|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
26.01.2015 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1K
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.1 Sumber dan kegunaan elektrik
3.1.1 Sumber Elektrik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
I.
Mengenal pasti sumber elektrik
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan gambarajah binaan dalaman sel
kering dan sel basah.
|
|
ABM
|
Carta binaan dalaman
sel kering dan sel basah, dinamo, sel kering, sel basah
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
26.01.2015 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3J
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
|
Topik
|
4.4 Susun Atur Alatan dan Kelengkapan
4.4.1 Faktor susun atur
4.4.2 Menyusun atur alatan dan kelengkapan di
Ruang Dapur
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menyenaraikan faktor yang perlu diambil kira semasa
menyusun atur alatan dan kelengkapan
ii. Menyusun atur alatan dan
kelengkapan di ruang dapur
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Gambar ruangan dalam
rumah.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
27.01.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
1C
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Aktiviti
|
GURU TIDAK TERLIBAT DALAM AKTIVITI P&PKERANA
MENGAMBIL CRK – Cuti Rehat Khas
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
27.01.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Aktiviti
|
GURU TIDAK TERLIBAT DALAM AKTIVITI P&PKERANA
MENGAMBIL CRK – Cuti Rehat Khas
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
28.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 Elektronik
|
|
Topik
|
2.1 Nama, Simbol, dan fungsi Komponen
Elektronik
2..1.1 Diod Pemancar Cahaya (L.E.D )
2.1.2 Perintang
2.1.3 Suis
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama, simbol, dan fungsi komponen
elektronik.
ii. Mengenal pasti jenis
perintang dan suis.
iii. Menyatakan unit asas
komponen.
iv.Membaca nilai perintang
tetap.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Gambar ruangan dalam
rumah.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
28.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1C
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.1.2 Kegunaan Elektrik
3.2 Jenis Wayar dan kerja pendawaian
3.2.1 Alatan Tangan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
I.
Mengenal pasti kegunaan elektrik
II. Mengenal pasti alatan
tangan dan fungsinya
|
|
Aktiviti
|
Sumbangsaran, perbincangan contoh alatan
elektrik dan kegunaanya di rumah.
Menamakan alatan tangan serta kegunaannya dalam
lembaran kerja.
|
|
ABM
|
Alatan tangan
berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
28.01.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0400 Petang – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
|
Topik
|
4.4 Susun Atur Alatan dan Kelengkapan
4.4.1 Faktor susun atur
4.4.2 Menyusun atur alatan dan kelengkapan di
Ruang Dapur
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menyenaraikan faktor yang perlu diambil kira semasa
menyusun atur alatan dan kelengkapan
ii. Menyusun atur alatan dan
kelengkapan di ruang dapur
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Gambar ruangan dalam
rumah.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
29.01.2015 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
1K
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.1 Sumber dan kegunaan elektrik
3.1.1 Sumber Elektrik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
III. Mengenal pasti sumber
elektrik
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan gambarajah binaan dalaman sel kering
dan sel basah.
|
|
ABM
|
Carta binaan dalaman
sel kering dan sel basah, dinamo, sel kering, sel basah
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
30.01.2015 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3J / 3L
|
|
Masa
|
0235 Petang – 0345 Petang / 0435 Petang – 0545
Petang
|
|
Aktiviti
|
GURU TIDAK TERLIBAT DALAM AKTIVITI P& P
KERANA MENJALANKAN TUGAS RASMI SEBAGAI AJK PERTANDINGAN BOLA BALING MSS
SAMARAHAN DI STADIUM TERTUTUP SAMARAHAN
|
Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph untuk minggu ke 3 sahaja untuk semakan saya.
ReplyDeleteBlog tuan sepatutnya lengkap sehingga minggu ke 8
Sila bertindak segera.
Mengajar tanpa perancangan mengajar diumpamakan seperti berjalan tanpa arah tujuan.
“People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek
Terima kasih tuan di atas komen yan tuan berikan.
ReplyDeleteSebenarnya rph sehingga minggu ke 7 sudah disediakan cuma belum di publishkan..,
apapun ini semua kesalahan dan kelemahan saya dan saya berjanji tidak akan mengulanginya pada masa akan datang.
terima kasih tuan....