Saturday, February 23, 2013

RPH MINGGU 5

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
28.01.2013 ( Isnin )
Kelas
1A / 1N / 1H
Masa
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang  /  0510 – 0620 Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
1 – Identiti Diri
Sub - Topik
Aktiviti 1C – Tokoh Yang Saya Sanjungi
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i.        Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
ii.       Mencontohi cara tokoh – tokoh mengembangkan potensi diri.
iii.     Mengharai sumbangan tokoh yan disanjungi
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar membuat latihan dalam buku latihan
ABM
Gambar Foto  tokoh politik, sukan dan bidang seni negara.
Nilai Murni
Menghargai jasa, Hormat - menghormati
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri, menontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri dan menghargai sumbangan tokoh yang disanjungi.



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
29.01.2013 ( Selasa )
Kelas
2M / 2A,2B & 2C / 2D,2E & 2F
Masa
1250 - 0200 Petang  / 0200 – 0310 Petang / 0435 – 0545 Petang
Bab
Bab 2 ELEKTRONIK
Topik
2.2      Membaca dan Menterjemahkan Lukisan Skematik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.        Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar ( Gambar asas / mudah )
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh guru.
ABM
Kertas A4, Pembaris, kertas grid berlubang
Nilai Murni
Sistematik, Berhati – hati
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Kebanyakan pelajar boleh menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
30.01.2013 ( Rabu )
Kelas
1M
Masa
0200 – 0310 Petang 
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
1 – Identiti Diri
Sub - Topik
Aktiviti 1C – Tokoh Yang Saya Sanjungi
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i.        Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri.
ii.       Mencontohi cara tokoh – tokoh mengembangkan potensi diri.
iii.     Mengharai sumbangan tokoh yan disanjungi
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar membuat latihan dalam buku latihan
ABM
Gambar Foto  tokoh politik, sukan dan bidang seni negara.
Nilai Murni
Menghargai jasa, Hormat - menghormati
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat menyatakan kepentingan mengembangkan potensi diri, menontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri dan menghargai sumbangan tokoh yang disanjungi.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
30.01.2013 ( Rabu )
Kelas
2L
Masa
0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 2 ELEKTRONIK
Topik
2.2      Membaca dan Menterjemahkan Lukisan Skematik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.        Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar ( Gambar asas / mudah )
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh guru.
ABM
Kertas A4, Pembaris, kertas grid berlubang
Nilai Murni
Sistematik, Berhati – hati
Refleksi
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang  sesi p&p.
Kebanyakan pelajar boleh menterjemah lukisan skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
31.01.2013 ( Khamis )
Kelas
2D, 2E & 2F / 2A, 2B & 2C
Masa
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 2 ELEKTRONIK
Topik
2.2      Membaca dan Menterjemahkan Lukisan Skematik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.     Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar ( Gambar Projek sebenar  )
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh guru.
ABM
Kertas A4, Pembaris, kertas grid berlubang
Nilai Murni
Sistematik, Berhati – hati
Refleksi
Kebanyakan pelajar tidak dapat menterjemah lukisan skematik untuk projek sebenar kepada lukisan bergambar. Setelah perbincangan dengan guru dan rakan-rakan, kebanyakan pelajar boleh menghasilkan lukisan bergambar yang memuaskan.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
01.02.2013 ( Jumaat )
Kelas
2M / 2L
Masa
0400 – 0510 Petang / 0510 – 0620 Petang
Bab
Bab 2 ELEKTRONIK
Topik
2.2      Membaca dan Menterjemahkan Lukisan Skematik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.     Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar ( Gambar Projek sebenar  )
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh guru.
ABM
Kertas A4, Pembaris, kertas grid berlubang
Nilai Murni
Sistematik, Berhati – hati
Refleksi
Kebanyakan pelajar tidak dapat menterjemah lukisan skematik untuk projek sebenar kepada lukisan bergambar. Setelah perbincangan dengan guru dan rakan-rakan, kebanyakan pelajar boleh menghasilkan lukisan bergambar yang memuaskan.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
02.01.2013 ( Sabtu ) – Ganti Hari Khamis 14.02.2013
Kelas
2D, 2E & 2F / 2A, 2B & 2C
Masa
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 2 ELEKTRONIK
Topik
2.2      Membaca dan Menterjemahkan Lukisan Skematik
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.      Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar ( Gambar Projek sebenar  )
Aktiviti
Pelajar menyambung semula tugasan yang belum siap pada hari khamis 31.01.2013
ABM
Kertas A4, Pembaris, kertas grid berlubang
Nilai Murni
Sistematik, Berhati – hati
Refleksi
Kebanyakan pelajar boleh menghasilkan lukisan bergambar yang memuaskan.

No comments:

Post a Comment