M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
28.01.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
1A / 1N / 1H
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang /
0510 – 0620 Petang
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
Unit
|
1 – Identiti Diri
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 1C – Tokoh Yang Saya Sanjungi
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
i.
Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi
diri.
ii.
Mencontohi cara tokoh – tokoh mengembangkan
potensi diri.
iii.
Mengharai sumbangan tokoh yan disanjungi
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar membuat latihan dalam buku latihan
|
ABM
|
Gambar Foto tokoh politik, sukan
dan bidang seni negara.
|
Nilai Murni
|
Menghargai jasa, Hormat - menghormati
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menyatakan kepentingan
mengembangkan potensi diri, menontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi
diri dan menghargai sumbangan tokoh yang disanjungi.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
29.01.2013 ( Selasa )
|
Kelas
|
2M / 2A,2B & 2C / 2D,2E & 2F
|
Masa
|
1250 - 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemahkan Lukisan
Skematik
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada
lukisan bergambar ( Gambar asas / mudah )
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh
guru.
|
ABM
|
Kertas A4, Pembaris, kertas
grid berlubang
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati –
hati
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang sesi p&p.
Kebanyakan pelajar boleh menterjemah lukisan
skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
30.01.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
1M
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
Unit
|
1 – Identiti Diri
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 1C – Tokoh Yang Saya Sanjungi
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
i.
Menyatakan kepentingan mengembangkan potensi
diri.
ii.
Mencontohi cara tokoh – tokoh mengembangkan
potensi diri.
iii.
Mengharai sumbangan tokoh yan disanjungi
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar membuat latihan dalam buku latihan
|
ABM
|
Gambar Foto tokoh politik, sukan
dan bidang seni negara.
|
Nilai Murni
|
Menghargai jasa, Hormat - menghormati
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menyatakan kepentingan mengembangkan
potensi diri, menontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri dan
menghargai sumbangan tokoh yang disanjungi.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
30.01.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemahkan Lukisan
Skematik
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada
lukisan bergambar ( Gambar asas / mudah )
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh
guru.
|
ABM
|
Kertas A4, Pembaris,
kertas grid berlubang
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati –
hati
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat sepanjang sesi p&p.
Kebanyakan pelajar boleh menterjemah lukisan
skematik yang mudah kepada lukisan bergambar.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
31.01.2013 ( Khamis )
|
Kelas
|
2D, 2E & 2F / 2A, 2B & 2C
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemahkan Lukisan
Skematik
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada
lukisan bergambar ( Gambar Projek sebenar )
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh
guru.
|
ABM
|
Kertas A4, Pembaris,
kertas grid berlubang
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati –
hati
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar tidak dapat menterjemah lukisan
skematik untuk projek sebenar kepada lukisan bergambar. Setelah perbincangan
dengan guru dan rakan-rakan, kebanyakan pelajar boleh menghasilkan lukisan
bergambar yang memuaskan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
01.02.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
2M / 2L
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang / 0510 – 0620 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemahkan Lukisan
Skematik
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada
lukisan bergambar ( Gambar Projek sebenar
)
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar,
pelajar membuat terjemahan daripada lukisan skematik yang disediakan oleh
guru.
|
ABM
|
Kertas A4, Pembaris,
kertas grid berlubang
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati –
hati
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar tidak dapat menterjemah
lukisan skematik untuk projek sebenar kepada lukisan bergambar. Setelah
perbincangan dengan guru dan rakan-rakan, kebanyakan pelajar boleh
menghasilkan lukisan bergambar yang memuaskan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
02.01.2013 ( Sabtu ) – Ganti Hari Khamis
14.02.2013
|
Kelas
|
2D, 2E & 2F / 2A, 2B & 2C
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemahkan Lukisan
Skematik
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada
lukisan bergambar ( Gambar Projek sebenar
)
|
Aktiviti
|
Pelajar menyambung semula tugasan yang belum
siap pada hari khamis 31.01.2013
|
ABM
|
Kertas A4, Pembaris,
kertas grid berlubang
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati –
hati
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar boleh menghasilkan lukisan
bergambar yang memuaskan.
|
No comments:
Post a Comment