M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
21.01.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
1A / 1N / 1H
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang /
0200 – 0310 Petang / 0510 – 0620 Petang
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
Unit
|
1 – Identiti Diri
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 1B – Cita – citaku
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
i.
Mengenal pasti cita – cita dan potensi diri.
ii.
Mengubungkaitkan potensi
diri dengan cita – cita.
iii.
Mengambil daya usaha
untuk mencapai cita – cita.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku
teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar membuat latihan dalam buku latihan
|
ABM
|
Gambarajah contoh pekerjaan di Malaysia dan Luar negara
|
Nilai Murni
|
Daya usaha, Berfikiran positif, Yakin diri
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat
mengenal pasti potensi dan cita – cita masing – masing. Setelah berbincang
bersama guru dan rakan-rakan, kebanyakan pelajar dapat menghubungkaitkan
potensi diri dengan cita – cita mereka.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
22.01.2013 ( Selasa )
|
Kelas
|
2M / 2A,2B & 2C /
2D,2E & 2F
|
Masa
|
1250 - 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.1 Nama, Simbol dan
Fungsi Komponen Elektronik
2.1.3 Suis
2.1.4 Kapasitor
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama, simbol dan fungsi komponen
elektronik.
ii. Mengenal pasti jenis
suis dan kapasitor
iii. Menyatakan unit asas
komponen
|
Aktiviti
|
Penerangan guru,
sumbangsaran guru dan pelajar
|
ABM
|
Bahan sebenar,
gambarajah komponen
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati – hati, Berjimat - cermat
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal pasti nama, simbol dan fungsi komponen elektronik yang
dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
23.01.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
1M
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
Unit
|
1 – Identiti Diri
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 1B – Cita – citaku
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
i.
Mengenal pasti cita – cita dan potensi diri.
ii.
Mengubungkaitkan potensi
diri dengan cita – cita.
iii.
Mengambil daya usaha
untuk mencapai cita – cita.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku
teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar membuat latihan dalam buku latihan
|
ABM
|
Gambarajah contoh pekerjaan di Malaysia dan Luar negara
|
Nilai Murni
|
Daya usaha, Berfikiran positif, Yakin diri
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat
mengenal pasti potensi dan cita – cita masing – masing. Setelah berbincang
bersama guru dan rakan-rakan, kebanyakan pelajar dapat menghubungkaitkan
potensi diri dengan cita – cita mereka.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
23.01.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.1 Nama, Simbol dan
Fungsi Komponen Elektronik
2.1.3 Suis
2.1.4 Kapasitor
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama, simbol dan fungsi komponen
elektronik.
ii.
Mengenal pasti jenis suis, kapasitor dan transistor
iii.
Menyatakan unit asas komponen
|
Aktiviti
|
Penerangan guru,
sumbangsaran guru dan pelajar
|
ABM
|
Bahan sebenar,
gambarajah komponen
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati – hati, Berjimat - cermat
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal pasti nama, simbol dan fungsi komponen elektronik yang
dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
24.01.2013 ( Khamis )
|
Kelas
|
2D, 2E & 2F / 2A, 2B
& 2C
|
Aktiviti
|
= CUTI MAULIDUR RASUL =
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
25.01.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
2M / 2L
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang /
0510 – 0620 Petang
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRONIK
|
Topik
|
2.1 Nama, Simbol dan
Fungsi Komponen Elektronik
2.1.5 Transistor
2.1.6 Buzer
2.1.7 Komponen Aktif dan
Komponen Pasif
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama, simbol dan fungsi komponen
elektronik.
ii.
Mengenal pasti jenis transistor
iii.
Menyatakan unit asas komponen
iv.
Membanding beza antara komponen Aktif dan Pasif
|
Aktiviti
|
Penerangan guru,
sumbangsaran guru dan pelajar
|
ABM
|
Bahan sebenar, gambarajah
komponen
|
Nilai Murni
|
Sistematik, Berhati – hati, Berjimat - cermat
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal pasti nama, simbol dan fungsi komponen elektronik yang
dipelajari. Pelajar juga dapat jenis dan unit asas komponen serta membanding
bezakan komponen Aktif dan Pasif.
|
No comments:
Post a Comment