Friday, March 22, 2013

RPH MINGGU 10

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
04.03.2013 ( Isnin )
Kelas
1H / 1A
Masa
1250 – 0200 Petang / 0510 – 0620 Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
2 – Penyelesaian Masalah
Sub - Topik
Aktiviti 2A – Menangani Pengaruh Negetif Rakan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i.        Menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.
ii.       Menyelesaikan konflik antara diri dan rakan dalam pelbagai situasi.
iii.     Menghargai diri dengan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar membuat ujian PBS
ABM
Buku Rujukan PSK
Nilai Murni
Berfikiran positif, Yakin diri, Tegas
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif, menyelesaikan konflik antara diri dan rakan dan juga dapat menghargai diri dengan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.




M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
Tarikh
04.03.2013 ( Isnin )
Kelas
2M
Masa
0200 – 0310 Petang
Bab
BAB 5  TANAMAN HIASAN
Topik
5.1 Pemasuan Semula
5.1.1 Memasu Semula
5.1.2 Memilih Pasu
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.         Mengenal pasti tujuan memasu semula
ii.       Mengenal pasti ciri – ciri tanaman hiasan yang perlu pemasuan semula
iii.      Memilih Pasu
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar. Pelajar menjawab soalan ujian PBS di akhir proses p&p.
ABM
Carta / gambarajah tanaman yang memerlukan pemasuan semula, tanaman dalam pasu sebenar, pasu sebenar
Nilai Murni
Perihatin, sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti tujuan memasu semula, mengenal pasti ciri-ciri tanaman hiasan yang memerlukan pemasuan semula dan memilih pasu yang sesuai



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
05.03.2013 ( Selasa )
Kelas
1N
Masa
1250 – 0200 Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
2 – Penyelesaian Masalah
Sub - Topik
Aktiviti 2A – Menangani Pengaruh Negetif Rakan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

     i.         Menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.
    ii.         Menyelesaikan konflik antara diri dan rakan dalam pelbagai situasi.
  iii.         Menghargai diri dengan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar membuat ujian PBS
ABM
Buku Rujukan PSK
Nilai Murni
Berfikiran positif, Yakin diri, Tegas
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif, menyelesaikan konflik antara diri dan rakan dan juga dapat menghargai diri dengan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
05.03.2013 ( Selasa )
Kelas
2ABC / 2DEF
Masa
0200 – 0310 Petang / 0435 – 0545 Petang
Bab
BAB 5  TANAMAN HIASAN
Topik
5.1 Pemasuan Semula
5.1.1 Memasu Semula
5.1.2 Memilih Pasu
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.           Mengenal pasti tujuan memasu semula
ii.          Mengenal pasti ciri – ciri tanaman hiasan yang perlu pemasuan semula
iii.        Memilih Pasu
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar. Pelajar menjawab soalan ujian PBS di akhir proses p&p.
ABM
Carta / gambarajah tanaman yang memerlukan pemasuan semula, tanaman dalam pasu sebenar, pasu sebenar
Nilai Murni
Perihatin, sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti tujuan memasu semula, mengenal pasti ciri-ciri tanaman hiasan yang memerlukan pemasuan semula dan memilih pasu yang sesuai


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
06.03.2013 ( Rabu )
Kelas
1M
Masa
0200 – 0310  Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
2 – Penyelesaian Masalah
Sub - Topik
Aktiviti 2A – Menangani Pengaruh Negetif Rakan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

  i.      Menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.
 ii.      Menyelesaikan konflik antara diri dan rakan dalam pelbagai situasi.
iii.      Menghargai diri dengan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar membuat ujian PBS
ABM
Buku Rujukan PSK
Nilai Murni
Berfikiran positif, Yakin diri, Tegas
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif, menyelesaikan konflik antara diri dan rakan dan juga dapat menghargai diri dengan tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
06.03.2013 ( Rabu )
Kelas
2L
Masa
0325 – 0435 Petang
Bab
BAB 5  TANAMAN HIASAN
Topik
5.1 Pemasuan Semula
5.1.1 Memasu Semula
5.1.2 Memilih Pasu
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.         Mengenal pasti tujuan memasu semula
ii.       Mengenal pasti ciri – ciri tanaman hiasan yang perlu pemasuan semula
iii.      Memilih Pasu
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar. Pelajar menjawab soalan ujian PBS di akhir proses p&p.
ABM
Carta / gambarajah tanaman yang memerlukan pemasuan semula, tanaman dalam pasu sebenar, pasu sebenar
Nilai Murni
Perihatin, sistematik
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti tujuan memasu semula, mengenal pasti ciri-ciri tanaman hiasan yang memerlukan pemasuan semula dan memilih pasu yang sesuai



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
07.03.2013 ( Khamis )
Kelas
2DEF / 2ABC
Masa
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
Bab
BAB 5  TANAMAN HIASAN
Topik
5.1.3  Menyediakan Medium Memasu
5.1.4  Memasu Semula Tanaman Hiasan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.        Menyediakan medium memasu
ii.       Memasu semula tanaman hiasan
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membuat praktikal dalam kumpulan kecil
ABM
Medium memasu sebenar, baldi kecil, penapis, pasu, skop dan lain – lain.
Nilai Murni
Kerjasama, Berjimat-cermat, Berhati-hati
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat menyediakan medium memasu dengan betul dan membuat pemasuan semula mengikut kaedah yang tepat



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
08.03.2013 ( Jumaat )
Kelas
2M / 2L
Masa
0400 – 0510 Petang / 0510 – 0620 Petang
Bab
BAB 5  TANAMAN HIASAN
Topik
5.1.3  Menyediakan Medium Memasu
5.1.4  Memasu Semula Tanaman Hiasan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
iii.     Menyediakan medium memasu
iv.    Memasu semula tanaman hiasan
Aktiviti
Penerangan guru, pelajar membuat praktikal dalam kumpulan kecil
ABM
Medium memasu sebenar, baldi kecil, penapis, pasu, skop dan lain – lain.
Nilai Murni
Kerjasama, Berjimat-cermat, Berhati-hati
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat menyediakan medium memasu dengan betul dan membuat pemasuan semula mengikut kaedah yang tepat

No comments:

Post a Comment