|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
04.03.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1H / 1A
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
|
Unit
|
2 – Penyelesaian Masalah
|
|
Sub
- Topik
|
Aktiviti 2A – Menangani Pengaruh Negetif Rakan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
ii.
Menyelesaikan konflik antara diri dan rakan
dalam pelbagai situasi.
iii.
Menghargai diri dengan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar membuat ujian PBS
|
|
ABM
|
Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai
Murni
|
Berfikiran positif, Yakin diri, Tegas
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menerangkan kepentingan
tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif, menyelesaikan konflik antara
diri dan rakan dan juga dapat menghargai diri dengan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
04.03.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 5 TANAMAN HIASAN
|
|
Topik
|
5.1 Pemasuan Semula
5.1.1 Memasu Semula
5.1.2 Memilih Pasu
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti tujuan memasu semula
ii.
Mengenal pasti ciri – ciri tanaman hiasan yang
perlu pemasuan semula
iii.
Memilih Pasu
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan ujian PBS di akhir proses p&p.
|
|
ABM
|
Carta / gambarajah
tanaman yang memerlukan pemasuan semula, tanaman dalam pasu sebenar, pasu
sebenar
|
|
Nilai
Murni
|
Perihatin, sistematik
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti tujuan
memasu semula, mengenal pasti ciri-ciri tanaman hiasan yang memerlukan
pemasuan semula dan memilih pasu yang sesuai
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
05.03.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang
|
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
|
Unit
|
2 – Penyelesaian Masalah
|
|
Sub
- Topik
|
Aktiviti 2A – Menangani Pengaruh Negetif Rakan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menerangkan kepentingan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
ii.
Menyelesaikan konflik antara diri dan rakan
dalam pelbagai situasi.
iii.
Menghargai diri dengan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar membuat ujian PBS
|
|
ABM
|
Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai
Murni
|
Berfikiran positif, Yakin diri, Tegas
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menerangkan kepentingan
tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif, menyelesaikan konflik antara
diri dan rakan dan juga dapat menghargai diri dengan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu – Pertanian
|
|
Tarikh
|
05.03.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 5 TANAMAN HIASAN
|
|
Topik
|
5.1 Pemasuan Semula
5.1.1 Memasu Semula
5.1.2 Memilih Pasu
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti tujuan memasu semula
ii.
Mengenal pasti ciri – ciri tanaman hiasan yang
perlu pemasuan semula
iii.
Memilih Pasu
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan ujian PBS di akhir proses p&p.
|
|
ABM
|
Carta / gambarajah
tanaman yang memerlukan pemasuan semula, tanaman dalam pasu sebenar, pasu
sebenar
|
|
Nilai
Murni
|
Perihatin, sistematik
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti tujuan
memasu semula, mengenal pasti ciri-ciri tanaman hiasan yang memerlukan
pemasuan semula dan memilih pasu yang sesuai
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
06.03.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang
|
|
Tema
|
1 – Pencapaian Kendiri
|
|
Unit
|
2 – Penyelesaian Masalah
|
|
Sub
- Topik
|
Aktiviti 2A – Menangani Pengaruh Negetif Rakan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i. Menerangkan kepentingan
tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif.
ii.
Menyelesaikan konflik antara diri dan rakan
dalam pelbagai situasi.
iii.
Menghargai diri dengan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar membuat ujian PBS
|
|
ABM
|
Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai
Murni
|
Berfikiran positif, Yakin diri, Tegas
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menerangkan kepentingan
tidak melibatkan diri dalam kegiatan negetif, menyelesaikan konflik antara
diri dan rakan dan juga dapat menghargai diri dengan tidak melibatkan diri
dalam kegiatan negetif.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu – Pertanian
|
|
Tarikh
|
06.03.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
BAB 5 TANAMAN HIASAN
|
|
Topik
|
5.1 Pemasuan Semula
5.1.1 Memasu Semula
5.1.2 Memilih Pasu
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti tujuan memasu semula
ii.
Mengenal pasti ciri – ciri tanaman hiasan yang
perlu pemasuan semula
iii.
Memilih Pasu
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
Pelajar menjawab soalan ujian PBS di akhir proses p&p.
|
|
ABM
|
Carta / gambarajah
tanaman yang memerlukan pemasuan semula, tanaman dalam pasu sebenar, pasu
sebenar
|
|
Nilai
Murni
|
Perihatin, sistematik
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti tujuan
memasu semula, mengenal pasti ciri-ciri tanaman hiasan yang memerlukan
pemasuan semula dan memilih pasu yang sesuai
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu – Pertanian
|
|
Tarikh
|
07.03.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
BAB 5 TANAMAN HIASAN
|
|
Topik
|
5.1.3 Menyediakan Medium Memasu
5.1.4 Memasu Semula Tanaman Hiasan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyediakan medium memasu
ii.
Memasu semula tanaman hiasan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membuat praktikal dalam
kumpulan kecil
|
|
ABM
|
Medium memasu
sebenar, baldi kecil, penapis, pasu, skop dan lain – lain.
|
|
Nilai
Murni
|
Kerjasama, Berjimat-cermat, Berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat menyediakan medium
memasu dengan betul dan membuat pemasuan semula mengikut kaedah yang tepat
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu – Pertanian
|
|
Tarikh
|
08.03.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2M / 2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 5 TANAMAN HIASAN
|
|
Topik
|
5.1.3 Menyediakan Medium Memasu
5.1.4 Memasu Semula Tanaman Hiasan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
iii.
Menyediakan medium memasu
iv.
Memasu semula tanaman hiasan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membuat praktikal dalam
kumpulan kecil
|
|
ABM
|
Medium memasu
sebenar, baldi kecil, penapis, pasu, skop dan lain – lain.
|
|
Nilai
Murni
|
Kerjasama, Berjimat-cermat, Berhati-hati
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat menyediakan medium
memasu dengan betul dan membuat pemasuan semula mengikut kaedah yang tepat
|
No comments:
Post a Comment