Friday, March 22, 2013

RPH MINGGU 9

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
25.02.2013 ( Isnin )
Kelas
1H / 1A
Aktiviti
TIDAK ADA KELAS FORMAL – GURU AMBIL CUTI SAKIT




M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
25.02.2013 ( Isnin )
Kelas
2M
Aktivti
TIDAK ADA KELAS FORMAL – GURU AMBIL CUTI SAKIT



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
26.02.2013 ( Selasa )
Kelas
1N
Aktiviti
TIDAK ADA KELAS FORMAL – GURU AMBIL CUTI SAKIT


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
26.02.2013 ( Selasa )
Kelas
2ABC / 2DEF
Aktiviti
TIDAK ADA KELAS FORMAL – GURU AMBIL CUTI SAKIT


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Tarikh
27.02.2013 ( Rabu )
Kelas
1M
Masa
0200 – 0310  Petang
Tema
1 – Pencapaian Kendiri
Unit
2 – Penyelesaian Konflik
Sub - Topik
Pengenalan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i.      Menerangkan kepentingan memilih rakan dengan bijak.
ii.      Membuat keputusan yang bijak dalam memilih rakan sebaya.
iii.      Menjaga maruah diri.
Aktiviti
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan pelajar, pelajar membuat latihan dalam buku latihan
ABM
Buku Teks, Buku rujukan PSK
Nilai Murni
Berfikiran positif, Yakin diri, Bijak memilih
Refleksi
Kebanyakan pelajar dapat menerangkan kepentingan meilih rakan dengan bijak dan seterusnya membuat keputusan yang bijak untuk memilih rakan sebaya yang baik


M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
27.02.2013 ( Rabu )
Kelas
2L
Masa
0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 4 MASAKAN
Topik
4.2.2  Alatan dan Kelengkapan dapur
4.2.3  Penyediaan Makanan
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.        Mengenal pasti alatan dan kelengkapan dapur
ii.       Mennyedia, memasak, menghias, menyaji dan membuat pengiraan kos hidangan sepinggan lengkap cara timur, cara barat, minuman berkahsiat dan minuman menyegarkan.
Aktiviti
Penerangan guru, subangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat perbincangan dan praktikal dalam kumpulan kecil
ABM
Alatan dan kelengkapan dapur sebenar , carta / gambarajah peralatan dan kelengkapan dapur
Nilai Murni
Jimat-cermat, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Hampir semua pelajar dapa mengenal pasti alatan dan kelengkapan dapur yang ditunjukkan oleh guru.



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
28.02.2013 ( Khamis )
Kelas
2DEF / 2ABC
Masa
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 4 MASAKAN
Topik
4.3   Etika Makan
4.3.1  Pengertian Etika Makan
4.3.2   Adab dan Sopan Semasa Makan
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.         Menerangkan pengertian etika makan
ii.       Mengenal pasti adab dan sopan semasa makan
iii.      Mengamalkan etika makan yang sopan
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat ujian PBS
ABM
Gambarajah Adab dan Sopan Semasa Makan, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Bersopan –santun, Bertimbang-rasa, Berjimat-cermat
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat menerangkan pengertian etika makan, mengenal pasti adab dan sopan semasa makan dan mengamalkan etika makan yang sopan.



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
01.03.2013 ( Jumaat )
Kelas
2M / 2L
Masa
0400 – 0510 Petang / 0510 – 0620 Petang
Bab
Bab 4 MASAKAN
Topik
4.3   Etika Makan
4.3.1  Pengertian Etika Makan
4.3.2   Adab dan Sopan Semasa Makan
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.         Menerangkan pengertian etika makan
ii.       Mengenal pasti adab dan sopan semasa makan
iii.      Mengamalkan etika makan yang sopan
Aktiviti
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat ujian PBS
ABM
Gambarajah Adab dan Sopan Semasa Makan, Buku Rujukan KHB
Nilai Murni
Bersopan –santun, Bertimbang-rasa, Berjimat-cermat
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat menerangkan pengertian etika makan, mengenal pasti adab dan sopan semasa makan dan mengamalkan etika makan yang sopan.



M/Pelajaran
Kemahiran Hidup Berepadu – Pertanian
Tarikh
02.03.2013 ( Sabtu ) – Ganti Hari Jumaat 15.02.2013
Kelas
2M / 2L
Masa
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
Bab
Bab 4 MASAKAN
Topik
4.2.3  Penyediaan Makanan ( sambungan rabu 27.02.2013 )
Objektif
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.      Menyedia, memasak, menghias, menyaji dan membuat pengiraan kos hidangan  sepingan lengkap mengikut budaya setempat.
Aktiviti
Penerangan guru, subangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat perbincangan dan praktikal dalam kumpulan kecil
ABM
Alatan dan kelengkapan dapur sebenar , carta / gambarajah peralatan dan kelengkapan dapur
Nilai Murni
Jimat-cermat, Sistematik, Kerjasama
Refleksi
Hampir semua pelajar dapat menyediakan, memasak, menghias, menyaji dan membuat pengiraan kos hidangan sepinggan lengkap mengikut budaya setempat.

No comments:

Post a Comment