|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
29.04.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
0325 –
0435 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3E – Membina Keluarga Bahagia
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Mengenal pasti tingkah laku mulia untuk
mengeratkan hubungan keluarga.
ii.
Menunjukkan cara mengeratkan hubungan ke arah
pembentukan keluarga bahagia.
iii.
Bertingkah laku mulia ke arah pembentukan
keluarga bahagia.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Hormat – menghormati, Saling memahami, Toleransi
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat mengenal tingkah laku mulia yang perlu diamalkan
untuk membina sebuah keluarga yang bahagia.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
29.04.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.1
Asas Keusahawanan
3.1.1
Pengertian Keusahawanan
3.1.2
Ciri Utama Usahawan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyatakan maksud
usahawan dan keusahawanan
ii.
Mengenal pasti ciri
utama usahawan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB, Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Baik hati,
Berpandangan jauh, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat menyatakan maksud usahawan dan mengenal pasti
ciri – ciri utama usahawan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
30.04.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang / 0435 –
0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.1
Asas Keusahawanan
3.1.1
Pengertian Keusahawanan
3.1.2
Ciri Utama Usahawan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyatakan maksud
usahawan dan keusahawanan
ii.
Mengenal pasti ciri
utama usahawan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB, Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Baik hati,
Berpandangan jauh, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat menyatakan maksud usahawan dan mengenal pasti
ciri – ciri utama usahawan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
01.05.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1A / 1H
|
|
Masa
|
1250 –
0200 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
|
Aktiviti
|
CUTI HARI PEKERJA
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
02.05.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Aktiviti
|
CUTI HARI PEKERJA
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
02.05.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.1.3
Kelebihan Menjadi usahawan Berbanding Makan Gaji
3.1.4
Bidang Kegiatan Usahawan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti kelebihan menjadi usahawan
berbanding makan gaji.
ii.
Mengenal pasti bidang kegiatan usahawan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB,
Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Baik hati, Berpandangan jauh, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
kelebihan menjadi usahawan berbanding makan gaji dan dapat mengenal pati
bidang kegiatan usahawan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
03.05.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 –
0310 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3E – Membina Keluarga Bahagia
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Mengenal pasti tingkah laku mulia untuk
mengeratkan hubungan keluarga.
ii.
Menunjukkan cara mengeratkan hubungan ke arah
pembentukan keluarga bahagia.
iii.
Bertingkah laku mulia ke arah pembentukan
keluarga bahagia.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Hormat – menghormati, Saling memahami, Toleransi
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat mengenal tingkah laku mulia yang perlu diamalkan
untuk membina sebuah keluarga yang bahagia.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
03.05.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.1.3
Kelebihan Menjadi usahawan Berbanding Makan Gaji
3.1.4
Bidang Kegiatan Usahawan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti kelebihan menjadi usahawan
berbanding makan gaji.
ii.
Mengenal pasti bidang kegiatan usahawan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB,
Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Baik hati, Berpandangan jauh, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
kelebihan menjadi usahawan berbanding makan gaji dan dapat mengenal pati
bidang kegiatan usahawan.
|
No comments:
Post a Comment