|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
06.05.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
0325 –
0435 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3F – Keluarga Saya Sihat
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menjelaskan kepentingan anggota keluarga
mengamalkan pemakanan seimbang dan berkhasiat.
ii.
Menyediakan menu makanan yang seimbang dan
berkhsiat untuk keluarga
iii.
Menghargai anggota keluarga dengan mementingkan
kesihatan keluarga.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK, Carta / Rajah Piramid Makanan
|
|
Nilai Murni
|
Hormat – menghormati, Saling memahami, Toleransi
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menjelaskan kepentingan mengamalkan pemakanan
yang seimbang dan berkhsiat, menyatakan menu makanan seimbang dan berkhsiat
untuk keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
06.05.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.1.5 Usahawan Dalam Negeri
3.2 Peranan Kerajaan dalam Membantu
Usahawan
3.2.1 Agensi Kerajaan yang Membantu Usahawan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti usahawan dalam negeri dan faktor
kejayaannya.
ii.
Mengenal pasti pelbagai agensi kerajaan yang
membantu usahawan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB,
Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Baik hati, Berpandangan jauh, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
usahawan dalam negeri dan faktor krjayaannya dan mengenal pasti pelbagai
agensi kerajaanyang membantu usahawan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
07.05.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang / 0435 –
0545 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.1.5 Usahawan Dalam Negeri
3.2 Peranan Kerajaan dalam Membantu
Usahawan
3.2.1 Agensi Kerajaan yang Membantu Usahawan
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti usahawan dalam negeri dan faktor
kejayaannya.
ii.
Mengenal pasti pelbagai agensi kerajaan yang
membantu usahawan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB,
Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Baik hati, Berpandangan jauh, Kreatif
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti
usahawan dalam negeri dan faktor krjayaannya dan mengenal pasti pelbagai
agensi kerajaanyang membantu usahawan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
08.05.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1A / 1H
|
|
Masa
|
1250 –
0200 Petang / 0435 – 0545 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3F – Keluarga Saya Sihat
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menjelaskan kepentingan anggota keluarga
mengamalkan pemakanan seimbang dan berkhasiat.
ii.
Menyediakan menu makanan yang seimbang dan
berkhsiat untuk keluarga
iii.
Menghargai anggota keluarga dengan mementingkan
kesihatan keluarga.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK, Carta / Rajah Piramid Makanan
|
|
Nilai Murni
|
Hormat – menghormati, Saling memahami, Toleransi
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menjelaskan kepentingan mengamalkan pemakanan
yang seimbang dan berkhsiat, menyatakan menu makanan seimbang dan berkhsiat
untuk keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
08.05.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.2.2 Jenis bantuan dan Kemudahan yang disediakan
oleh
Kerajaan.
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis bantuan dan kemudahan yang
disediakan oleh kerajaan kepada usahawan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB,
Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Berdaya usaha, Bijak Menyahut Cabaran
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
bantuan dan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan kepada usahawan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
09.05.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.2.2 Jenis bantuan dan Kemudahan yang disediakan
oleh
Kerajaan.
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis bantuan dan kemudahan yang
disediakan oleh kerajaan kepada usahawan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB,
Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Berdaya usaha, Bijak Menyahut Cabaran
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
bantuan dan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan kepada usahawan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
10.05.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 –
0310 Petang
|
|
Tema
|
2 – Hubungan Kekeluargaan
|
|
Unit
|
3 – Keluarga Bahagia
|
|
Sub - Topik
|
Pengenalan
Aktiviti 3F – Keluarga Saya Sihat
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
|
|
|
i.
Menjelaskan kepentingan anggota keluarga
mengamalkan pemakanan seimbang dan berkhasiat.
ii.
Menyediakan menu makanan yang seimbang dan
berkhsiat untuk keluarga
iii.
Menghargai anggota keluarga dengan mementingkan
kesihatan keluarga.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan PSK, Carta / Rajah Piramid Makanan
|
|
Nilai Murni
|
Hormat – menghormati, Saling memahami, Toleransi
|
|
Refleksi
|
Kebanyakan pelajar dapat menjelaskan kepentingan mengamalkan pemakanan
yang seimbang dan berkhsiat, menyatakan menu makanan seimbang dan berkhsiat
untuk keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
10.05.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 3 ( Pertanian ) –PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
3.2.2 Jenis bantuan dan Kemudahan yang disediakan
oleh
Kerajaan.
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti jenis bantuan dan kemudahan yang
disediakan oleh kerajaan kepada usahawan.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru ,pelajar membaca petikan dalam buku teks, soal jawab guru dan
pelajar, pelajar menjawab ujian PBS berkaitan.
|
|
ABM
|
Buku rujukan KHB,
Carta / Gambarajah berkaitan
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Berdaya usaha, Bijak Menyahut Cabaran
|
|
Refleksi
|
Hampir semua pelajar dapat mengenal pasti jenis
bantuan dan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan kepada usahawan.
|
No comments:
Post a Comment