M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
13.01.2014 ( Isnin )
|
Kelas
|
3M / 3DEF
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang –
0310 Petang
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
Topik
|
4.1 Ruang Tempat Kediaman
4.1.1 Pengertian Tempat Kediaman
4.1.2 Jenis Ruang Tempat Kediaman
4.1.3 Fungsi Ruang
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menerangkan pengertian tempat kediaman
·
Menyenaraikan jenis ruang tempat kediaman
·
Mengenal pasti fungsi ruang
|
Aktiviti
|
Guru menerangkan pengertian tempat kediaman,
jenis ruang dan fungsi ruang tempat kediaman. Perbincangan dan sumbangsaran
antara guru dan pelajar berkenaan dengan tajuk yang dibincangkan.
|
ABM
|
Modal rumah kertas.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
menerangkan pengertian tempat kediaman. Para pelajar juga dapat menyenaraikan
jenis ruang dan mengenal pasti fung setiap ruang tersebut dengan baik.
|
Perkara
|
CUTI MAULIDUR RASUL
|
Tarikh
|
14.01.2014
|
Hari
|
SELASA
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
15.01.2014 ( Rabu )
|
Kelas
|
3ABC / 3L
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0435 Petang –
0545 Petang
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
Topik
|
4.1 Ruang Tempat Kediaman
4.1.1 Pengertian Tempat Kediaman
4.1.2 Jenis Ruang Tempat Kediaman
4.1.3 Fungsi Ruang
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menerangkan pengertian tempat kediaman
·
Menyenaraikan jenis ruang tempat kediaman
·
Mengenal pasti fungsi ruang
|
Aktiviti
|
Guru menerangkan pengertian tempat kediaman,
jenis ruang dan fungsi ruang tempat kediaman. Perbincangan dan sumbangsaran
antara guru dan pelajar berkenaan dengan tajuk yang dibincangkan.
|
ABM
|
Modal rumah kertas.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Semua pelajar dapat
menerangkan pengertian tempat kediaman. Para pelajar juga dapat menyenaraikan
jenis ruang dan mengenal pasti fung setiap ruang tersebut dengan baik.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
16.01.2014 ( Khamis )
|
Kelas
|
3DEF
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
Topik
|
4.2 Keselesaan Tempat Kediaman
4.2.1 Faktor Keselesaan Tempat Kediaman
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti faktor keselesaan tempat kediaman
|
Aktiviti
|
Guru menerangkan faktor – faktor keselesaan
tempat kediaman. Perbincangan dan sumbangsaran antara guru dan pelajar
berkenaan dengan tajuk yang dibincangkan.
|
ABM
|
Modal rumah kertas.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal pasti faktor keselesaan tempat kediaman.
|
M/Pelajaran
|
PENDIDIKAN
SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN
|
Tarikh
|
16.01.2014 ( Khamis )
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
Tema
|
PENCAPAIAN KENDIRI
|
Unit
|
Unit 1 Kecemerlangan
Diri
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p
ini, pelajar dapat ;
·
Menghuraikan ciri – ciri kecemerlangan diri
·
Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri
·
Membuat refleksi untuk kejayaan diri
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca petikan yang terdapat dalam buku
teks. Perbincangan dan soaljawab antara guru dan pelajar. Pelajar membuat
aktiviti kendiri yang terdapat dalam buku teks.
|
ABM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
|
Nilai Murni
|
Yakin diri,
Bertanggungjawab, Sistematik, Realistik
|
Refleksi
|
Pelajar melibatkan diri
secara aktif dan menunjukkan minat sepanjang
sesi p&p.
Hampir semua pelajar
dapat menghuraikan ciri – ciri kecemerlangan diri dengan baik.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
17.01.2014 ( Jumaat )
|
Kelas
|
3ABC / 3M
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
/ 0510 – 0620 Petang
|
Bab
|
Bab 4 TEMPAT KEDIAMAN
|
Topik
|
4.2 Keselesaan Tempat Kediaman
4.2.1 Faktor Keselesaan Tempat Kediaman
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti faktor keselesaan tempat kediaman
|
Aktiviti
|
Guru menerangkan faktor – faktor keselesaan
tempat kediaman. Perbincangan dan sumbangsaran antara guru dan pelajar
berkenaan dengan tajuk yang dibincangkan.
|
ABM
|
Modal rumah kertas.
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Sistematik
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal pasti faktor keselesaan tempat kediaman.
|
No comments:
Post a Comment