|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
02.02.2015 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1K
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.2.2 Jenis Wayar
3.2.3 Jenis Plag
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
I.
Mengenal pati jenis wayar
II. Mengenal pasti jenis
plug
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan jenis wayar dan plug kepada
pelajar.
Sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Wayar dan Plug
sebenar.
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
02.02.2015 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3J
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
2.1 Mengira Kos
Tenaga Elektrik
2.1.1 Membaca Meter
Kilowatt Jam
2.1.2 Mengira Kos
Penggunaan Tenaga Elektrik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca meter kilowatt jam
ii. Mengira kos penggnaan
tenaga elektrik
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Meter kilowatt jam
sebenar dan bil elektrik sebenar
|
|
Nilai Murni
|
Teliti, sistematik
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
03.02.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
1C
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.2.2 Jenis Wayar
3.2.3 Jenis Plag
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
I.
Mengenal pati jenis wayar
II.
Mengenal pasti jenis plug
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan jenis wayar dan plug kepada
pelajar.
Sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Wayar dan Plug
sebenar.
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
03.02.2015 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 Elektronik
|
|
Topik
|
2.1 Nama, Simbol, dan fungsi Komponen
Elektronik
2.1.4 Kapasitor (
Pemuat )
2.1.5 Transistor
2.1.6 Buzer
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama, simbol, dan fungsi komponen
elektronik.
ii. Mengenal pasti jenis
kapasitor, transistor dan buzer.
iii. Menyatakan unit asas
komponen.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Kapasitor, Transistor
dan buzer sebenar.
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, perihatin, bersih, kerjasama
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
04.02.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2N
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 Elektronik
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan menterjemah Lukisan Skematik.
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca dan menterjemah lukisan skematik kepada lukisan
bergambar.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
Pelajar membuat terjemahan berdasarkan gambar
yang diberikan oleh guru.
|
|
ABM
|
Lukisan skematik,
kertas isometrik
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Teliti, Kemas
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
04.02.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1C
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.2.4 Pendawaian Plag
3 Pin 3A
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Melakukan pendawaian plug 3 pin 13A mengikut langkah
dan cara yang betul.
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan cara membuat pendawaian mengikut
langkah dan cara yang betul.
Pelajar
membuat pendawaian dalam kumpulan kecil.
|
|
ABM
|
Alatan tangan, Wayar
dan Plug sebenar.
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
04.02.2015 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0400 Petang – 0510 Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
2.1 Mengira Kos
Tenaga Elektrik
2.1.1 Membaca Meter
Kilowatt Jam
2.1.2 Mengira Kos
Penggunaan Tenaga Elektrik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Membaca meter kilowatt jam
ii. Mengira kos penggnaan
tenaga elektrik
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
|
|
ABM
|
Meter kilowatt jam
sebenar dan bil elektrik sebenar
|
|
Nilai Murni
|
Teliti, sistematik
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
05.02.2015 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
1K
|
|
Masa
|
0200 Petang – 0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 3 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
3.2.4 Pendawaian Plag
3 Pin 3A
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Melakukan pendawaian plug 3 pin 13A mengikut langkah
dan cara yang betul.
|
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan cara membuat pendawaian
mengikut langkah dan cara yang betul.
Pelajar
membuat pendawaian dalam kumpulan kecil.
|
|
ABM
|
Alatan tangan, Wayar
dan Plug sebenar.
|
|
Nilai Murni
|
Bertanggungjawab,
utamakan keselamatan, bersyukur
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan menunjukkan minat
sepanjang sesi p&p.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
06.02.2015 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3J / 3L
|
|
Masa
|
0235 Petang – 0345 Petang / 0435 Petang – 0545
Petang
|
|
Bab
|
Bab 2 ELEKTRIK
|
|
Topik
|
2.1 Mengira Kos
Tenaga Elektrik
2.1.2 Mengira Kos
Penggunaan Tenaga Elektrik
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengira kos penggnaan tenaga elektrik
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membaca maklumat yang terdapat dalam
buku teks.
Penerangan guru, sumbangsaran guru dan pelajar.
Pelajar membuat lebih banyak latihan pengiraan
berdasarkan bil elektrik sebenar yang dibawa oleh guru dan rakan – rakan
lain.
|
|
ABM
|
Bil elektrik sebenar
|
|
Nilai Murni
|
Teliti, sistematik
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
|
No comments:
Post a Comment