M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
02.09.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
1N
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6D – Sang Kancil Menjadi Hakim
6E – Mari Bercerita
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyenaraikan pengajaran dalam cerita
rakyat.
ii.
Menceritakan dan menghargai pengajaran dalam
cerita rakyat.
iii.
Berbangga dengan cerita rakyat pelbagai
kaum.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalam kumpulan kecil. Pelajar menceritakan sebuah cerita rakyat
Malaysia hasil daripada perbincangan kumpulan masing – masing.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
ABM / BBM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
02.09.2013 ( Isnin )
|
Kelas
|
2M
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3
Penghasilan Projek
2.3.1 Alatan Tangan
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan.
|
Aktiviti
|
Guru menunjukkan
setiap alat tangan, menerangkan fungsinya dan menunjukkan cara pengunaan
setiap alatan tangan dengan cara yang betul. Pelajar membuat catatan dalam
buku nota.
|
ABM
|
Pelayar
muncung tirus, pelayar kacip, penjalur wayar, Alat pemateri elektrik,
penyedut pateri dan Set pemutar skru.
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati, Perihatin
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
03.09.2013 ( Selasa )
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang /
0435 – 0545 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3
Penghasilan Projek
2.3.1 Alatan Tangan
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan.
|
Aktiviti
|
Guru
menunjukkan setiap alat tangan, menerangkan fungsinya dan menunjukkan cara
pengunaan setiap alatan tangan dengan cara yang betul. Pelajar membuat
catatan dalam buku nota.
|
ABM
|
Pelayar
muncung tirus, pelayar kacip, penjalur wayar, Alat pemateri elektrik,
penyedut pateri dan Set pemutar skru.
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati, Perihatin
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan yang dipelajari.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
04.09.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
1A / 1H
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0435 – 0545
Petang
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6D – Sang Kancil Menjadi Hakim
6E – Mari Bercerita
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyenaraikan pengajaran dalam cerita
rakyat.
ii.
Menceritakan dan menghargai pengajaran dalam
cerita rakyat.
iii.
Berbangga dengan cerita rakyat pelbagai
kaum.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalam kumpulan kecil. Pelajar menceritakan sebuah cerita rakyat
Malaysia hasil daripada perbincangan kumpulan masing – masing.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
ABM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
04.09.2013 ( Rabu )
|
Kelas
|
2M
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
c). Aktiviti Pematerian
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat memateri wayar dan komponen pada bod litar.
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar.
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek yang dihasilkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
05.09.2013 ( Khamis )
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3.2
Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
c). Aktiviti Pematerian
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat memateri wayar dan komponen pada bod litar.
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar.
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek yang dihasilkan.
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
06.09.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
1M
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6D – Sang Kancil Menjadi Hakim
6E – Mari Bercerita
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menyenaraikan pengajaran dalam cerita
rakyat.
ii.
Menceritakan dan menghargai pengajaran dalam
cerita rakyat.
iii.
Berbangga dengan cerita rakyat pelbagai
kaum.
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalam kumpulan kecil. Pelajar menceritakan sebuah cerita rakyat
Malaysia hasil daripada perbincangan kumpulan masing – masing.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
ABM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
Tarikh
|
06.09.2013 ( Jumaat )
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
Topik
|
2.3.2
Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
c). Aktiviti Pematerian
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat memateri wayar dan komponen pada bod litar.
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar.
|
ABM
|
Lukisan skematik,
bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek yang dihasilkan.
|
Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph untuk minggu ke 36 untuk semakan saya.
ReplyDeleteSila lengkapkan blog anda sehingga minggu ke 39
Sila kekalkan usaha murni ini.
“People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek