|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
26.08.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6B – Cerita Rakyat Warisan Budaya
6C – Koleksi Cerita Rakyat Kita
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menerangkan usaha – usaha yang dilakukan
untuk meningkatkan kesedaran tentang pentingnya cerita rakyat.
ii.
Mengenal pasti pelbagai jenis cerita rakyat.
iii.
Menunjukkan perasaan bangga dengan cerita
rakyat.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalak kumpulan kecil.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
|
ABM / BBM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
26.08.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
b).
Projek Pengerlip Elektronik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar projek Pengerlip
Elektronik.
|
|
Aktiviti
|
Guru
menyediakan lukisan skematik untuk pelajar. Pelajar menterjemahkan lukisan
skematik kepada sambungan lukisan bergambar.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, Kertas A4, Kertas Isogrid
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Hampir
semua pelajar dapat menterjemahkan lukisan skematik kepada lukisan bergambar.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
27.08.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang /
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
b).
Projek Pengerlip Elektronik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar projek
Pengerlip Elektronik.
|
|
Aktiviti
|
Guru
menyediakan lukisan skematik untuk pelajar. Pelajar menterjemahkan lukisan
skematik kepada sambungan lukisan bergambar.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, Kertas A4, Kertas Isogrid
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Hampir
semua pelajar dapat menterjemahkan lukisan skematik kepada lukisan bergambar.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
28.08.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1A / 1H
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0435 – 0545
Petang
|
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6B – Cerita Rakyat Warisan Budaya
6C – Koleksi Cerita Rakyat Kita
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menerangkan usaha – usaha yang dilakukan
untuk meningkatkan kesedaran tentang pentingnya cerita rakyat.
ii.
Mengenal pasti pelbagai jenis cerita rakyat.
iii.
Menunjukkan perasaan bangga dengan cerita
rakyat.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalak kumpulan kecil.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
|
ABM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
28.08.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
b). Projek Pengerlip Elektronik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek
Pengerlip Elektronik yang dihasilkan.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar berdasarkan lukisan bergambar yang telah dihasilkan.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis sentuh yang
dihasilkan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
29.08.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
b). Projek Pengerlip Elektronik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek
Pengerlip Elektronik yang dihasilkan.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar berdasarkan lukisan bergambar yang telah dihasilkan.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Semua pelajar
dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis sentuh yang dihasilkan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
30.08.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6B – Cerita Rakyat Warisan Budaya
6C – Koleksi Cerita Rakyat Kita
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Menerangkan usaha – usaha yang dilakukan
untuk meningkatkan kesedaran tentang pentingnya cerita rakyat.
ii.
Mengenal pasti pelbagai jenis cerita rakyat.
iii.
Menunjukkan perasaan bangga dengan cerita
rakyat.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar melakukan
perbincangan dalak kumpulan kecil.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
|
ABM
|
Buku
teks , Buku – buku cerita berkaitan.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
Bangga sebagai rakyat Malaysia
|
|
Refleksi
|
Para
pelajar menunjukkan semangat yang tinggi semasa proses perbincangan kumpulan
diadakan dan menunjukkkan semangat bangga akan cerita rakyat yang
dibincangkan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
30.08.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
b). Projek Pengerlip Elektronik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek
Pengerlip Elektronik yang dihasilkan.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar berdasarkan lukisan bergambar yang telah dihasilkan.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis sentuh yang dihasilkan.
|
No comments:
Post a Comment