|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
19.08.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
1N
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6A – Pelbagai Cerita Rakyat
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti pengajaran yang terdapat
dalam cerita rakyat pelbagai kaum.
ii.
Melakonkan cerita rakyat pelbagai kaum.
iii.
Menapresiasi cerita rakyat pelbagai kaum.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca contoh – contoh
cerita rakyat pelbagai kaum yang terdapat dalam buku teks.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
|
ABM / BBM
|
Buku teks
, Buku cerita berkaitan.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
menghormati ibu bapa, bersyukur dengan diri sendiri
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat mengenal pasti pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat
yang dibaca.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
19.08.2013 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar projek suis
sentuh.
ii.
Pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis
sentuh yang dihasilkan.
|
|
Aktiviti
|
Guru
menyediakan lukisan skematik untuk pelajar. Pelajar menterjemahkan lukisan
skematik kepada sambungan lukisan bergambar. Pelajar membuat sambungan
komponen pada bod litar berdasarkan lukisan bergambar yang telah dihasilkan.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Hampir
semua pelajar dapat menterjemahkan lukisan skematik kepada lukisan bergambar.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
20.08.2013 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L / 2ABC / 2DEF
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0200 – 0310 Petang /
0435 – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
|
|
Objektif
|
Selepas sesi
p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Menterjemah lukisan skematik kepada lukisan bergambar projek suis
sentuh.
|
|
Aktiviti
|
Guru
menyediakan lukisan skematik untuk pelajar. Pelajar menterjemahkan lukisan
skematik kepada sambungan lukisan bergambar.
|
|
ABM
|
Lukisan skematik,
bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Hampir
semua pelajar dapat menterjemahkan lukisan skematik kepada lukisan bergambar.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
21.08.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
1A / 1H
|
|
Masa
|
1250 – 0200 Petang / 0435 – 0545
Petang
|
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6A – Pelbagai Cerita Rakyat
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti pengajaran yang terdapat
dalam cerita rakyat pelbagai kaum.
ii.
Melakonkan cerita rakyat pelbagai kaum.
iii.
Menapresiasi cerita rakyat pelbagai kaum.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca contoh –
contoh cerita rakyat pelbagai kaum yang terdapat dalam buku teks.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
|
ABM
|
Buku
teks , Buku cerita berkaitan.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
menghormati ibu bapa, bersyukur dengan diri sendiri
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat mengenal pasti pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat
yang dibaca.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
21.08.2013 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
2M
|
|
Masa
|
0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis
sentuh yang dihasilkan.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar berdasarkan lukisan bergambar yang telah dihasilkan.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis sentuh yang dihasilkan.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
22.08.2013 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2DEF / 2ABC
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang / 0325 – 0435 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis
sentuh yang dihasilkan.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar berdasarkan lukisan bergambar yang telah dihasilkan.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis sentuh yang
dihasilkan.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
23.08.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
1M
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
|
Unit
|
6 – Cerita Rakyat Pelbagai Kaum
|
|
Sub - Topik
|
Aktiviti 6A – Pelbagai Cerita Rakyat
|
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i.
Mengenal pasti pengajaran yang terdapat
dalam cerita rakyat pelbagai kaum.
ii.
Melakonkan cerita rakyat pelbagai kaum.
iii.
Menapresiasi cerita rakyat pelbagai kaum.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca contoh –
contoh cerita rakyat pelbagai kaum yang terdapat dalam buku teks.
Pelajar menjawab soalan PBS berkaitan di
akhir sesi p & p.
|
|
ABM
|
Buku
teks , Buku cerita berkaitan.
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin,
menghormati ibu bapa, bersyukur dengan diri sendiri
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat mengenal pasti pengajaran yang terdapat dalam cerita rakyat
yang dibaca.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
23.08.2013 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
0400 – 0510 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2
ELEKTRONIK ( Amali / Projek )
|
|
Topik
|
2.2 Membaca dan Menterjemah Lukisan Skematik
|
|
Objektif
|
Selepas
sesi p&p ini, pelajar dapat ;
i.
Pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis
sentuh yang dihasilkan.
|
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat sambungan komponen pada bod
litar berdasarkan lukisan bergambar yang telah dihasilkan.
|
|
ABM
|
Lukisan
skematik, bod litar, transistor, perintang, L.E.D, penjalur wayar, pena ujian
|
|
Nilai Murni
|
Sistematik, berhati – hati,
|
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan dan seterusnya menguji projek suis sentuh yang dihasilkan.
|
No comments:
Post a Comment