|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
10.03.2014 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3M / 3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang –
0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.4 Peranan Persatuan Pengguna dan Kerajaan
# Peranan Persatuan Pengguna
# Peranan Kerajaan
# Hak Pengguna dalam Peruntukan
undang-undang
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti peranan persatuan pengguna
·
Mengenal pasti peranan kerajaan dalam menguatkuasakan
undang-undang dan melindungi hak pengguna
·
Mengenal pasti hak pengguna dalam peruntukan
undang-undang
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
mengenal pasti peranan persatuan pengguna dan kerajaan serta dapat mengenal
pasti hak pengguna dalam peruntukan undang-undang.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
11.03.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Tema
|
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
|
|
Unit
|
Unit 2 Perpaduan
dalam Keluarga
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota
keluarga
·
Menunjukkan sikap bertanggungjawab sebagai anggota
keluarga
·
Menghormati dan menghargai anggota keluarga
|
|
Aktiviti
|
2C – Rumahku Syurgaku
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Perpaduan,
Hormat-menghormati, Sayang-menghargai
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar dapat
mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
11.03.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0510 Petang – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.4 Peranan Persatuan Pengguna dan Kerajaan
# Peranan Persatuan Pengguna
# Peranan Kerajaan
# Hak Pengguna dalam Peruntukan
undang-undang
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti peranan persatuan pengguna
·
Mengenal pasti peranan kerajaan dalam menguatkuasakan
undang-undang dan melindungi hak pengguna
·
Mengenal pasti hak pengguna dalam peruntukan
undang-undang
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
mengenal pasti peranan persatuan pengguna dan kerajaan serta dapat mengenal
pasti hak pengguna dalam peruntukan undang-undang.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
12.03.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3ABC
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
2.1.4 Peranan Persatuan Pengguna dan Kerajaan
# Peranan Persatuan Pengguna
# Peranan Kerajaan
# Hak Pengguna dalam Peruntukan
undang-undang
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti peranan persatuan pengguna
·
Mengenal pasti peranan kerajaan dalam menguatkuasakan
undang-undang dan melindungi hak pengguna
·
Mengenal pasti hak pengguna dalam peruntukan
undang-undang
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir pelajar dapat
mengenal pasti peranan persatuan pengguna dan kerajaan serta dapat mengenal
pasti hak pengguna dalam peruntukan undang-undang.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
12.03.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
#
Bentuk Perlindungan Pengguna
#
Penerimaan Masyarakat terhadap Gerakan Konsumerisme
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengketegorikan bentuk perlindungan pengguna dari segi
pendidikan, persatuan dan undang-undang.
·
Menilai penerimaan masyarakat terhadap gerakan
konsumerisme.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
dapat mengkategorikan bentuk perlindungan pengguna dari segi pendidikan,
persatuan dan undang-undang.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
13.03.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
#
Bentuk Perlindungan Pengguna
#
Penerimaan Masyarakat terhadap Gerakan Konsumerisme
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengketegorikan bentuk perlindungan pengguna dari segi
pendidikan, persatuan dan undang-undang.
·
Menilai penerimaan masyarakat terhadap gerakan konsumerisme.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar
dapat mengkategorikan bentuk perlindungan pengguna dari segi pendidikan,
persatuan dan undang-undang.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
13.03.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2C
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
HUBUNGAN KEKELUARGAAN
|
|
Unit
|
Unit 2 Perpaduan
dalam Keluarga
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota
keluarga
·
Menunjukkan sikap bertanggungjawab sebagai anggota
keluarga
·
Menghormati dan menghargai anggota keluarga
|
|
Aktiviti
|
2C – Rumahku Syurgaku
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Perpaduan,
Hormat-menghormati, Sayang-menghargai
|
|
Refleksi
|
Para pelajar menunjukkan
semangat dan kerjasama yang baik sepanjang sesi p&p berjalan.
Hampir semua pelajar
dapat mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
14.03.2014 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3ABC / 3M
|
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 2 ( Pertanian ) –
PERNIAGAAN DAN KEUSAHAWANAN
|
|
Topik
|
2.1 Konsumerisme
#
Bentuk Perlindungan Pengguna
#
Penerimaan Masyarakat terhadap Gerakan Konsumerisme
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Mengketegorikan bentuk perlindungan pengguna dari segi
pendidikan, persatuan dan undang-undang.
·
Menilai penerimaan masyarakat terhadap gerakan
konsumerisme.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, pelajar membaca maklumat yang
terdapat dalam buku teks, sumbangsaran guru dan pelajar, pelajar membuat
catatan dalam buku nota
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan
KHB
|
|
Nilai Murni
|
Perihatin, Bertanggungjawab, Rasional
|
|
Refleksi
|
Pelajar bersemangat dan
menunjukkan minat sepanjang sesi
p&p.
Hampir semua pelajar dapat
mengkategorikan bentuk perlindungan pengguna dari segi pendidikan, persatuan
dan undang-undang.
|
No comments:
Post a Comment