|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
16.06.2014 ( Isnin )
|
|
Kelas
|
3M / 3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang / 0200 Petang –
0310 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 LANDSKAP (
ELEKTIF PERTANIAN )
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalan Landskap
1.1.1
Maksud Landskap
1.1.2
Kepentingan Landskap
terhadap kehidupan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan maksud landskap
·
Menyatakan kepentingan landskap terhadap kehidupan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran antara guru dan
pelajar
|
|
BBM
|
Buku Teks KHB, Buku
Rujukan KHB
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Sayang alam sekitar
|
|
Refleksi
|
Proses P& P berjalan
dengan lancar.
Isi pelajaran dapat
disampaikan dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
17.06.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
2L
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Tema
|
3 HIDUP BERMASYARAKAT
|
|
Unit
|
Unit 4 Pemupukan
Semangat Kekitaan
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan anggota
masyarakat
·
Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat yang memerlukannya
·
Perihatin terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
|
|
Aktiviti
|
4C – Sesungguhnya kami prihatin
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Prihatin,
Bertimbang-rasa
|
|
Refleksi
|
Proses p & p
berjalan dengan lancar.
Isi pelajaran dapat disampaikan
dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
17.06.2014 ( Selasa )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0510 Petang – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 LANDSKAP (
ELEKTIF PERTANIAN )
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalan Landskap
1.1.1
Maksud Landskap
1.1.2
Kepentingan Landskap
terhadap kehidupan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan maksud landskap
·
Menyatakan kepentingan landskap terhadap kehidupan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran antara guru dan
pelajar
|
|
BBM
|
Buku Teks KHB, Buku
Rujukan KHB
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Sayang alam sekitar
|
|
Refleksi
|
Proses P& P berjalan
dengan lancar.
Isi pelajaran dapat
disampaikan dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
18.06.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3ABC
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 LANDSKAP (
ELEKTIF PERTANIAN )
|
|
Topik
|
1.1
Pengenalan Landskap
1.1.1
Maksud Landskap
1.1.2
Kepentingan Landskap
terhadap kehidupan
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyatakan maksud landskap
·
Menyatakan kepentingan landskap terhadap kehidupan
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran antara guru dan
pelajar
|
|
BBM
|
Buku Teks KHB, Buku
Rujukan KHB
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Sayang alam sekitar
|
|
Refleksi
|
Proses P& P berjalan
dengan lancar.
Isi pelajaran dapat disampaikan
dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
18.06.2014 ( Rabu )
|
|
Kelas
|
3L
|
|
Masa
|
0435 Petang – 0545 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 LANDSKAP (
ELEKTIF PERTANIAN )
|
|
Topik
|
1.2
Tanaman dalam Landskap
1.2.1
Kumpulan Tanaman Landskap
1.2.2
Jenis tanaman yang biasa
digunakan dalam landskap
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyenaraikan kumpulan tanaman landskap
·
Mengenal pasti beberapa jenis tanaman yang biasa
digunakan dalam landskap.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran antara guru dan
pelajar
|
|
BBM
|
Buku Teks KHB, Buku
Rujukan KHB
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Sayang alam sekitar
|
|
Refleksi
|
Proses P& P berjalan
dengan lancar.
Isi pelajaran dapat
disampaikan dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
19.06.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
3DEF
|
|
Masa
|
1250 Tengah Hari – 0200 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 LANDSKAP (
ELEKTIF PERTANIAN )
|
|
Topik
|
1.1
Tanaman dalam Landskap
1.2.1
Kumpulan Tanaman Landskap
1.2.2
Jenis tanaman yang biasa
digunakan dalam landskap
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyenaraikan kumpulan tanaman landskap
·
Mengenal pasti beberapa jenis tanaman yang biasa
digunakan dalam landskap.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran antara guru dan
pelajar
|
|
BBM
|
Buku Teks KHB, Buku
Rujukan KHB
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Sayang alam sekitar
|
|
Refleksi
|
Proses P& P berjalan
dengan lancar.
Isi pelajaran dapat
disampaikan dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik dan Kewarganegaraan
|
|
Tarikh
|
16.06.2014 ( Khamis )
|
|
Kelas
|
2C
|
|
Masa
|
0200 – 0310 Petang
|
|
Tema
|
3 HIDUP BERMASYARAKAT
|
|
Unit
|
Unit 4 Pemupukan
Semangat Kekitaan
|
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat ;
·
Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan anggota
masyarakat
·
Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat yang
memerlukannya
·
Perihatin terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
|
|
Aktiviti
|
4C – Sesungguhnya kami prihatin
|
|
BBM
|
Buku Teks, Buku Rujukan PSK
|
|
Nilai Murni
|
Prihatin,
Bertimbang-rasa
|
|
Refleksi
|
Proses p & p
berjalan dengan lancar.
Isi pelajaran dapat
disampaikan dengan baik.
|
|
M/Pelajaran
|
Kemahiran
Hidup Berepadu - Pertanian
|
|
Tarikh
|
20.06.2014 ( Jumaat )
|
|
Kelas
|
3ABC / 3M
|
|
Masa
|
0200 – 0310
Petang / 0510 – 0620 Petang
|
|
Bab
|
BAB 1 LANDSKAP (
ELEKTIF PERTANIAN )
|
|
Topik
|
1.1
Tanaman dalam Landskap
1.2.1
Kumpulan Tanaman Landskap
1.2.2 Jenis tanaman yang biasa digunakan dalam
landskap
|
|
Objektif
|
Pada akhir proses
p&p ini, pelajar dapat ;
·
Menyenaraikan kumpulan tanaman landskap
·
Mengenal pasti beberapa jenis tanaman yang biasa
digunakan dalam landskap.
|
|
Aktiviti
|
Penerangan guru, sumbangsaran antara guru dan
pelajar
|
|
BBM
|
Buku Teks KHB, Buku
Rujukan KHB
|
|
Nilai Murni
|
Rasional, Sayang alam sekitar
|
|
Refleksi
|
Proses P& P berjalan
dengan lancar.
Isi pelajaran dapat
disampaikan dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment